Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

To właśnie sposób prezentacji produktów oraz aranżacja przestrzeni sprzedażowej poprzez określony styl, poetykę i strategię pozycjonuje markę w określonym segmencie rynku i sprawia, że oferta dociera do założonej w strategii sprzedaży grupy klientów.

Twój przyszły zawód:

  • Visual Merchandiser
  • kierownik działu VM
  • Team Lider w projektach związanych z aranżacją przestrzeni handlowej

Czego uczymy na Visual Merchandisingu?


Projektowanie doświadczeń użytkownika

  • Psychologia konsumenta, zachowania konsumenckie
  • Badania efektywności Visual Merchandisingu
  • Podstawy merchandisingu


Budowanie świadomości marki poprzez Visual Merchandising

  • Visual Merchandising jako część strategii marki
  • Zachowanie konsumentów w świetle neuromarketingu
  • Strategie sprzedaży, a customer experience w punkcie sprzedaży
  • Systemy komunikacji w standardach Visual Merchandisingu
  • Design w przestrzeni handlowej


Kompetencje wizualne

  • Analiza trendów. Źródła inspiracji
  • Style dekoracji wnętrz i ich zastosowanie w aranżacji przestrzeni handlowej
  • Światło, kolor, przestrzeń, kompozycja
  • Przestrzenne scenariusze komunikowania się marek - brief projektowy
  • Kreacja przestrzeni – stylizacja i fotografia


Umiejętność pracy w zespołach kreatywnych

  • Kolor—moodboard
  • DESIGN THINKING - skutecznym narzędziem tworzenia nowych rozwiązań VM
  • Techniki Kreatywne

Sposób prowadzenia zajęć

Studia przygotowują słuchaczy do tworzenia strategii i koncepcji prezentacji produktów w punkcie sprzedaży. Zapoznają uczestników z pojęciem stylu, trendu, kolekcji, sezonowości, pozycjonowania marki w stosunku do innych marek z tej samej branży oraz przygotowują ich do rozumienia mechanizmów percepcji konsumentów związanych z produktem i sposobem jego prezentowania. Studenci poznają podstawy psychologii widzenia, historię stylów i związaną z nimi terminologię, uczą się analizować trendy.

Ważną częścią studiów są zajęcia praktyczne odbywające się w sklepach, gdzie pod okiem doświadczonych praktyków studenci będą mogli odbywać ćwiczenia w realnej scenerii. Każdy z kandydatów wciela się w rolę visual merchandisera i od podstaw projektuje stanowisko ekspozycyjne na terenie sklepów należących do partnerów kierunku. Dodatkową, unikatową wartością dla studentów, jest możliwość odbycia praktyk – 3-tygodniowej praktyki w IKEA oraz 2-miesięcznej praktyki w sieci sklepów LPP.

Jeżeli chcecie tworzyć wyjątkową i zapadającą na długo w pamięci klienta koncepcję komunikacji wizualnej danej marki, firmy czy produktu w punkcie sprzedaży, to te studia są właśnie dla Was.

Agnieszka Jankowiak-Kaczmarek
kierownik merytoryczny studiów

Kadra

Naszą kadrę tworzą cenieni specjaliści-praktycy, którzy prowadzą zajęcia na podstawie własnych doświadczeń w pracy projektowej. To wybitni projektanci, łączący znajomość technologii z humanistyczną wrażliwością.

Sylwia Hull-Wosiek

Trener, konsultant, coach, facylitator.

Anna Wróblewska

Design management konsultant

Agata Kiedrowicz

projektantka, kuratorka interdyscyplinarnych projektów i wystaw, dziennikarka

Joanna Bociąg

moderator brandingu strategicznego, certyfikowany UX Project Manager

Pracownie

Interesujące? Opis programu i kadry oraz warunki rekrutacji wraz z opłatami znajdziesz na stronie Centrum Studiów Podyplomowych Uniwersytetu SWPS

Zobacz

Kontakt

Koordynator kierunku: Alicja Pers
tel. 61 27 11 252
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zapisz się na newsletter

i otrzymuj informacje o nowościach w ofercie School of Form: warsztatach, wykładach oraz wydarzeniach.