School of Form

COMMUNICATION DESIGN

NAJBLIŻSZA REKRUTACJA 18.09.2017!

KANAŁY KOMUNIKACJI   |   GRAFIKA   |   NOWE MEDIA

Bianka Rolando 352x235
Świat zmienia się szybko. Komunikacja w dzisiejszej globalnej wiosce staje się coraz większym wyzwaniem. Communication design to poszukiwanie nowych możliwości zainicjowania dialogu werbalnego i wizualnego jednocześnie. Na naszym kierunku uczymy kompetencji przyszłych graphic designerów w świecie nowych mediów, którzy w sposób nieprzeciętny i kreatywny przebiją się przez szum komunikacyjny, rysując nowe możliwości porozumiewania się ponad schematami.

 

Bianka Rolando
opiekun specjalności communication design

cite

CZYM JEST communication DESIGN?

Projektowanie komunikacji to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin designu, związana z budowaniem wiarygodnego przekazu oraz efektywnych sposobów interakcji. Studenci kierunku communication design uczą się wykorzystywania tradycyjnych narzędzi oraz kreowania nowych metod, służących budowaniu marki, wzrostowi atrakcyjności przekazu marketingowego, czy rozpowszechnianiu istotnych społecznie przekazów i wartości. Projektowanie graficzne, reklama outdoor, projektowanie na potrzeby internetu, set design – tworzenie atrakcyjnych wizualnie przestrzeni filmowych, teatralnych oraz koncertowych, to jedne z wielu umiejętności zdobywanych przez studentów.

Jednym z największych atutów specjalności communicaton design jest kadra inspirujących specjalistów – praktyków z Edgarem Bąkiem, Wiesławem Bartkowskim, Krisem Łukomskim i Moniką Górską i Rene Wawrzkiewiczem na czele. Zajęcia mają formę interdyscyplinarnych projektów, często we współpracy z polskimi i zagranicznymi firmami, gdzie studenci, pracując w zespołach, od pierwszego roku konfrontują swoje pomysły z realiami pracy projektanta komunikacji.

Projekty

Projekt z wystawy końcoworocznej

Projekt: LUNAR TRIBE; autor: Katarzyna Jędrzejczyk, absolwentka specjalności communication design

Album fotografii prezentujących kolekcję dyplomową Kingi Korbalewskiej i Błażeja Telińskiego. Praca składa się z połączeń zdjęć, które odpowiadają na pytania: kim jest model? dlaczego nosi takie ubrania? skąd jest i gdzie jest?

Projekt z wystawy końcoworocznej

Projekt: MUSI; autor: Ernest Warzocha, absolwent specjalności communication design

Projekt obejmuje serię interaktywnych urządzeń, które, interpretując przestrzeń i znajdujące się w niej przedmioty, wygrywają melodie otoczenia.

Projekt: "Kubki z ceramiki z koralami", autor: Anna Kowalska

Projekt: Aurin; Przedmiot: estetyka interakcji

Interaktywne urządzenie, którego podstawową funkcją jest pomiar pulsu. W zależności od rytmu wychwyconego przez urządzenie, zamontowane na nim uszy zmieniają kolor – od niebieskiego (poniżej pulsu 65) do czerwonego (puls powyżej 85).

Projekt: "Kubki z ceramiki z koralami", autor: Anna Kowalska

"Marinetti Cookbook" | Joanna Witek

Projekt publikacji stanowi interpretację treści manifestu "Il manifesto della Cucina Futurista", ogłoszonego w roku 1930 przez Filippo Tommaso Marinettiego. Manifest kuchni futurystycznej, jest rozwinięciem idei zawartej w Manifeście Futurystycznym z roku 1909.

"FUTURISM" | Szymon Paśko

Komiks jest komentarzem do Manifestu Futuryzmu z 1909 roku i ogólnych postaw promowanych przez autora - Filippo Tommaso Marinettiego.

Projekt z wystawy końcoworocznej

Projekt: PSIE; autor: Marta Jagielska, absolwentka specjalności communication design

Projekt pokazujący możliwości opracowania systemu rozwiązań, które będą wspierać właściciela w uczeniu psa podstawowych czynności (jak chodzenie na luźnej smyczy) oraz rozwiązywaniu problemów (np. z reakcją na nietypowe sytuacje).

Czego uczymy na communication design?

I rok

Antroplogia
Socjologia
Psychologia
Filozofia
Podstawy projektowania
Wprowadzenie do Adobe, Autocad, Rhino
Storytelling
Podstawy fotografii
Warsztat pisarski
Prezentacja i portfolio
Rysunek
Historia designu
Historia sztuki

II rok

Projektowanie dla współczesności
Aktualne debaty o designie
Human Centered Design
Podstawy projektowania
Architektura i prototypowanie
Grafika + responsive
Wprowadzenie Web
Film
Cyfrowy film animowany
Fotografia studyjna + DTP
Typografia
Ilustracja prasowa i książkowa
Ilustrator, Photoshop
Projektowanie scenariuszy
Scenografia interakcyjna
Zajęcia humanistyczno-wykładowe
Zajęcia humanistyczno-projektowe

III rok

Badania dla projektowania
Grafika edytorska, reklamowa
UX
Fotografia reklamowa
Kreowanie marki w przestrzeni wirtualnej
Podstawy copywriting i reżyserii
Projektowanie interakcji i relacji społecznych
Webooki i aplikacje mobilne
Wybrane przedmioty humanistyczne

Praca

UMIEJĘTNOŚCI

IV rok

Portfolio
Humanistyka i nauki społeczne w pracy dla rynku i dla społeczeństwa
Seminarium dyplomowe, konsultacje
Profil zawodowy: manifest projektanta

Umiejętności

> programować strony internetowe,

> projektować scenografię dla potrzeb grup teatralnych lub artystycznych,

> współpracować w zespole projektowym ze specjalistami z różnych dziedzin,

> wizualizować koncepcje w postaci modeli i profesjonalnie prezentować je klientom.

Czego uczymy?

Praca

Absolwenci communication design potrafią:

> obsługiwać programy służące tworzeniu grafiki, animacji, montażu filmów, modelowania 3D,

> przygotowywać projekty pod druk cyfrowy i offsetowy,

> używać zasad typografii oraz projektować własne litery,

> projektować identyfikację wizualną,

> przejrzyście komunikować idee za pomocą słów, obrazów, muzyki,

> posługiwać się nowoczesnymi technologiami informatyczno-komunikacyjnymi,

> kreować nastrój i charakter przestrzeni koncertowych, teatralnych, artystycznych, za pomocą obrazu wideo, fotografii i światła,

PRACA

> firmach konsultingowych,

> instytucjach kulturalnych,

> firmach zajmujących się projektowaniem wizualnym wydarzeń muzycznych, sportowych, artystycznych,

> czasopismach o tematyce nawiązującej do technologii i nowych mediów.

UMIEJĘTNOŚCI

CZEGO UCZYMY?

Absolwenci communication design znajdują zatrudnienie w:

> agencjach reklamowych i marketingowych,

> firmach zajmujących się organizacją targów sztuki i designu,

> bankowości mobilnej,

> sektorze bankowym, np. kreując produkty,

> wydawnictwach,

> firmach zajmujących się kreowaniem interaktywnych rozwiązań,

> firmach telekomunikacyjnych,

> agencjach interaktywnych,

> firmach projektowych oferujących technologie mobilne,

> zespołach badawczych,

Czego uczymy na communication design?

  • Storytelling
  • Nowe media
  • Zajęcia humanistyczno-wykładowe: socjologia antropologia, psychologia, filozofia
  • Dokumentacja filmowa
  • Typografia
  • Programy komputerowe
  • Grafika edytorska
  • Animacja 3D
  • Identyfikacja wizualna
  • Fotografia studyjna + DTP
  • Ilustracja
  • Grafika + responsive
  • HTML, CSS
  • Architektura i prototypowanie
  • Creative coding
  • Building interactive objects and spaces
  • Instalacje
  • Projektowanie gier komputerowych

Wykładowcy specjalności communication design

Agnieszka Jacobson-Cielecka

dyrektor artystyczna School of Form

Olga Milczyńska

Ceramika

Bartosz Mucha

Artysta grafik, projektant 2D i 3D

Paweł Grobelny

Przedmiot w przestrzeni publicznej

Jola Starzak

Opiekun specjalności domestic design Projektowanie przestrzeni, konstrukcja

Katarzyna Andrzejczyk-Briks

Historia architektury wnętrz, trendy

Anna Lorens

Projektowanie przestrzeni

Cezary Hładki

Fotografia

Krzysztof Kubasek

Modelowanie 3D, ergonomia

Agata Szydłowska

Historia designu

Monika Rosińska

Historia designu, socjologia

Bartosz Grześkowiak

Kierownik pracowni foto-wideo

Sebastian Krzywak

Rysunek

Anita Basińska

 Kierownik Katedry Wzornictwa Uniwersytetu SWPS (School of Form)

Dawid Wiener

Psychologia

Norbert Leśniewski

Filozofia

Joanna Malinowska

Filozofia

Ewa Klekot

Antropologia

Zuzanna Skalska

Trendwatcher, współzałożycielka SoF

Karol Murlak

Projektowanie, architektura wnętrz

Monika Rak

Tkanina eksperymentalna

Katarzyna Schmidt-Przewoźna

Designer, projektant tkanin i aranżacji wystaw

Zobacz nasze pracownie

My HTML element

Pracownia ceramiczna

My HTML element

Pracownia ceramiczna

My HTML element

Studio foto-wideo

My HTML element

Laboratorium komputerowe

My HTML element

Laboratorium komputerowe

My HTML element

Laboratorium komputerowe

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

Wyślij swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących wybranych studiów.


Administratorem danych jest SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą przy ul. Chodakowskiej 19/31, 03-815 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Każdej osobie podającej swoje dane przysługuje prawo dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.