School of Form

School of Form

PROJEKTOWANIE DOŚWIADCZEŃ

REKRUTACJA TRWA!

ARCHITEKTURA    |    DESIGN    |    KOMUNIKACJA

krzysztof lang 454x303
Percepcja poznawcza i zmysłowa  jest jednym z ważniejszych wyzwań w post-technologicznym świecie.  Emocje, wartości i treści osadzane są zarówno w architekturze „konstruowanej” jak i w pejzażu.  W tym kontekście wyzwaniem staje się  poszerzenie kompetencji projektanta - twórcy o projektowanie doświadczeń w dziedzinach architektury, designu i wystawiennictwa. Podyplomowe studia Projektowania Doświadczeń - Architektura, Design, Komunikacja  to połączenie potencjału uczelni (psychologia, design), prestiżowych  instytucji ( case study) z wiedzą i doświadczeniem  uznanych praktyków.

Krzysztof Lang,
kierownik studiów

cite

Czym jest projektowanie doświadczeń?

Program studiów zakłada holistyczne podejście do  procesu planowania i kreacji z punktu widzenia doświadczeń i potrzeb użytkowników.  Umożliwia zdobycie kompetencji w szerokim zakresie praktyki projektowej.

"Rynek oparty na kapitale sprowadził większość działań międzyludzkich do roli usługi i produktu. Aby w tak funkcjonującym świecie zachować sens tworzonych rzeczy trzeba cofnąć się do korzeni i przywrócić ich humanistyczny wymiar. Drogą do tego jest projektowanie poza jego materialną formą i skupienie się na opowieści, myśli i emocji, które będzie przekazywało. Projektowanie, którego docelowym efektem nie jest przedmiot czy przestrzeń, a mogące się z nich zrodzić potencjalne wydarzenia, sytuacje, czynności, przemyślenia, uczucia i idee."

 ~ Maciej Siuda, konsultant programu studiów, architekt

"Jak zmaterializować potencjał rynkowy sztuki, nadając mu adekwatną formę i odpowiednią przestrzeń?  Gdzie transfer intelektualny, artystyczny łączy się z biznesowym, kreując i określając jego kierunek rozwoju? Nowoczesne wystawiennictwo to wielozadaniowe narzędzie stymulujące  rozwój szeregu dziedzin nie tylko artystycznych, ale także gospodarczych.  Nowoczesne wystawiennictwo może, jak rzadko które narzędzie komunikacji, doskonale wizualizować idee, dążenia i cele. W wielowymiarowy, skuteczny i angażujący sposób  eksponować złożone treści ich odbiorcom.
Moda, motoryzacja, technologia, nieruchomości, bankowość, turystyka – wszystkie te sektory biznesu widzą w umiejętnym kreowaniu przestrzeni potencjał dla rozwoju swoich marek.
Instytucje kultury coraz staranniej analizując potrzeby swoich widzów, tworzą otoczenie dające wyjątkowe doświadczenia, a miejskie przestrzenie stały się obiektem atencji władz i mieszkańców.
Wszystkie te obszary pokazują, jak znaczącą rolę pełni i będzie pełnić projektowanie doświadczeń w architekturze i designie. Jak szerokie posiada dziś kompetencje i jak może zmieniać rzeczywistość."

~ Igor Gałązkiewicz, konsultant programu studiów, ekspert z zakresu marketingu sztuki i kultury, twórca komunikacji art brandingowej

Szczegółowy opis kierunku na stronie Centrum Studiów Podyplomowych Uniwersytetu SWPS »

kontakt: tel. 22 517 98 34

Czego uczymy na projektowaniu doświadczeń?

Przekazujemy dostosowaną do obszarów zawodowych wiedzę z zakresu projektowania, innowacyjnych metod i narzędzi designu, kulturoznawstwa, psychologii oraz socjologii. Projektowanie doświadczeń odbywa się w takich obszarach, jak architektura, design czy wystawiennictwo.

Program studiów obejmuje 230 godzin zajęć prowadzonych w trybie weekendowym. Zapewniamy przy tym stałe konsultacje projektowe w trybie on-line.

Umiejętności

Adresaci studiów

Umiejętności

Czego uczymy?

Adresaci studiów

Program studiów podnosi konkurencyjność oraz kwalifikacje w takich dziedzinach, jak:

- projektowanie przestrzeni architektonicznych, zawierających funkcje wystawiennicze, sceniczne, reprezentacyjne lub komercyjne czy biznesowe;

- projektowania ekspozycji stałych i czasowych;

- projektowania przestrzeni publicznych;

- projektowania przestrzeni pamięci i tożsamości miejsca;

- projektowania dedykowanego wyposażenia wnętrz, specjalistycznej infrastruktury technicznej i technologicznej związanej z wystawiennictwem.

Adresaci studiów

Umiejętności

Czego uczymy?

Projektowanie doświadczeń to kierunek adresowany do architektów, projektantów wnętrz, designerów oraz absolwentów studiów artystycznych.

Na studiach odnajdą się również absolwenci szkół o profilu humanistycznym, pasjonaci działający w obszarze kultury, absolwenci studiów inżynierskich specjalizujący się z systemach multimedialnych i oświetleniowych, absolwenci studiów artystycznych o profilach nie związanych bezpośrednio z projektowaniem wnętrz (graficy, artyści sztuk wizualnych).

Adepci studiów projektowych i artystycznych funkcjonują na rynku pracy, konkurując w takich dziedzinach, jak budownictwo, wnętrza użytkowe, realizacje scenograficzne i artystyczne. Odnajdują się w specjalizacjach, które umożliwiają dostęp do ciekawych i intratnych zleceń oraz miejsc pracy w Polsce i za granicą.

Czego uczymy na projektowaniu doświadczeń?

UZUPEŁNIENIE I POGŁĘBIENIE WIEDZY, WYBRANE ZAGADNIENIA

Projektowanie doświadczeń w obszarach: architektura, design, wystawiennictwo; Przemiany współczesnych praktyk kulturowych i instytucji kultury; Kulturowy i społeczny wymiar wystawy i muzeum; Powiększanie obszarów piękna - architektura humanizmu; Wybrane zagadnienia z dziedziny muzealnictwa, podstawowe pojęcia, praktyka.

KOMUNIKACJA, PERCEPCJA, JĘZYK SZTUKI

Psychologia środowiskowa, przestrzeń jako nośnik emocji; Projektowanie doświadczeń - od zwiedzania przez interakcję do eksperymentu; Projektowanie relacji, partycypacja w procesie projektowym; Projektowanie sytuacji twórczych, centra sztuki współczesnej, sztuka poza instytucją; Wstęp do historii wystawiennictwa w instytucjach prezentujących sztukę współczesną; Art branding, rynek komercyjny.

METODY I NARZĘDZIA - PLANOWANIE, REALIZACJA, EWALUACJA

Metody projektowania doświadczeń; Service Design - wystawiennictwo jako usługa; Design thinking: projektowanie doświadczeń w wystawiennictwie; Design management - zarządzanie innowacją w kontekście projektowania doświadczeń; Identity Communication - kreowanie wizerunku instytucji, komunikacja wizualna; Branding architecture, projektowanie przestrzeni reprezentacyjnych; Planowanie i zarządzanie treścią - kontent, scenariusze merytoryczne, implementacja treści w procesie projektowym; Edukacja w instytucjach kultury; Strategie projektowe.

ARCHITEKTURA, DESIGN, TECHNOLOGIE

Projektowanie instytucji kultury – zespoły projektowe – inwestor, kurator, projektant; Analiza trendów, reżyseria przestrzeni wystawienniczej; Projektowanie przestrzeni publicznej – metodyka, wybrane zagadnienia; Pop-up - tymczasowość i kontekstowość; Warsztaty, case study w wybranych instytucjach; Praktyczny przegląd technologii (kierunki rozwoju: multimedia, mobile, social, oświetlenie, akustyka); Projektowanie doświadczeń w praktyce.

Wykładowcy kierunku projektowanie doświadczeń

Krzysztof Lang

Ekspert w dziedzinie wystawiennictwa, kurator. Absolwent Wydziału Konserwacj...

Maciej Siuda

Podstawy mechaniki i konstrukcji ...

Jan Sukiennik

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Studiował w Pratt...

Paweł Grobelny

Przedmiot w przestrzeni publicznej ...

Henryk Stawicki

Pomaga organizacjom tworzyć strategie usług, Brandów i produktów w oparciu o...

Ewa Gorządek

Historyk sztuki, szefowa działu Sztuk wizualnych, CSW Zamek Ujazdowski w War...

Janusz Byszewski

Współtwórca grupy pARTner ( 1983 – 1990 ); od 1989 kurat...

Ewa Klekot

Antropologia ...

Igor Gałązkiewicz

Absolwent Historii sztuki na Uniwerytecie Łódzkim oraz Szkoły Strateg...

Filip Zagórski

Podstawy projektowania ...

Robert Supeł

Absolwent Instytutu Inżynierii Biomedycznej na Wydziale Mechaniki Precyzyjne...

Mirosław Filiciak

Kulturoznawca zajmujący się relacjami pomiędzy przemianami technologicznymi ...

Dorota Folga-Januszewska

Historyk sztuki, muzeolog,  krytyk, muzeolog. Ukończyła historię sztuki...

Eryk Brunsch

Dyplomowany konserwator dzieł sztuki (Wydział Konserwacji i Restauracji Dzie...

Zobacz nasze pracownie

My HTML element

Pracownia ceramiczna

My HTML element

Pracownia ceramiczna

My HTML element

Studio foto-wideo

My HTML element

Laboratorium komputerowe

My HTML element

Laboratorium komputerowe

My HTML element

Laboratorium komputerowe

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Pracownia krawiecka

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat stolarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski

My HTML element

Warsztat ślusarski