Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

Dobiegł końca kolejny rok akademicki w School of Form. Dla naszych studentów był on, jak zawsze, niezwykle intensywny. Czego nauczyli się w minionych miesiącach? Z jakimi umiejętnościami kończą kolejny rok w SoF? Jakie realizowali projekty? Serdecznie zapraszamy na wystawę podsumowującą miniony rok, zlokalizowaną w przestrzeniach modelarni SoF przy ulicy Głogowskiej 18. Można ją oglądać codziennie w dniach 8-28 lipca 2019, w godzinach 12.00-18.00.

3

Na wystawie końcoworocznej 2018/2019 pokazujemy projekty studentów 4 specjalności: communication, domestic, fashion i industrial design. Za ich wybór odpowiada Arkadiusz Szwed, wykładowca, projektant i szef studia ceramicznego. Prezentujemy zarówno eksperymenty projektowe, poszukiwania materiałów jak i fizyczne, gotowe do wdrożenia projekty.

Termin: 8-28 lipca 2019, godz. 12.00-18.00

Miejsce: Modelarnia 24h School of Form, ul. Głogowska 18 (dawniej bar Euruś)

Kurator: Arkadiusz Szwed

Dlaczego warto? Zobacz jakie projekty między innymi pojawiły się na wystawie.

SPIRALE
Projekt koncepcyjny personalizowanych nasadek na kule ortopedyczne. Generowane parametrycznie SPIRALE, za pomocą wirtualnej platformy, umożliwiają użytkownikom dopasowanie kształtu drukowanych 3D nasadek. Ich forma zależy od rodzaju nawierzchni, preferowanego stopnia amortyzacji czy potrzeb estetycznych.

Projektantki: Viktoria Baran, Natalia Tarnowska (industrial design, III rok)

1 KG PORCELANY
Projekt, w którym sednem był eksperyment, wcielenie się w role inżyniera, poszukiwacza. Studenci School of Form otrzymali do dyspozycji 1 kilogram porcelany i pełną dowolność w jego wykorzystaniu. Do swych badań materiałowych używali minerałów i związków chemicznych, półfabrykatów gastronomicznych lub śmieci. Poprzez dociekliwość, spektakularne porażki oraz jeszcze bardziej widowiskowe i zaskakujące sukcesy nauczyli się kwestionować zastaną rzeczywistość i poszukiwać nowych rozwiązań.
Eksperymenty pokazywane na wystawie są punktem wyjścia dla rozwiązań, które w przyszłości mogą zostać wykorzystane w przemyśle.

LDF 1 kg ceramiki

TRASH TABLE
Forma czy funkcja? A może forma i funkcja? Zadaniem postawionym przez studentami School of Form była analiza, a następnie redefinicja elementów zastawy stołowej. Spełniające tradycyjnie nadaną im funkcję obiekty, np. głęboki talerz, filiżanka, imbryk, przybrały nieoczywiste, często zaskakujące a nawet niepokojące kształty. Inspiracją dla form, z których zostały odlane, stały się śmieci oraz przedmioty zapomniane, rzadko używane. Szufelka, beret, opona, maska pyłowa. Każde z wytworzonych naczyń jest swojego rodzaju manifestem. Czystość i szlachetność porcelany uwydatnia trafność przekazu.

TATATAT

Tatuaż i ilustracja. Tatuaż na skórze. Ilustracja na papierze.

Z wybranych wcześniej ilustracji i projektów tatuażu studenci musieli zakomponować publikację, która zostanie wydrukowana w drukarni offsetowej na papierach dostarczonych przez firmę Arctic Polska. Podczas pracy nad zinem mieli możliwość nauczyć się zarówno przygotowania zdjęć pod kątem profesjonalnego druku jak i zasad kompozycji publikacji i podstaw edycji tekstu. Złożoność projektu (przygotowanie ilustracji, dobór papieru, fotoedycja plików, przygotowanie do druku) zmusiła grupę do podzielenia między siebie obowiązków, stworzenia pół-profesjonalnej „redakcji”, której celem było skoordynowanie wszystkich prac związanych z produkcją publikacji.

Zajęcia i książka powstała dzięki współpracy z Arctic Paper Polska sp. z o.o. (partnerem zajęć) i Zakładem Poligraficznym Moś i Łuczak.

specjalność: II rok, communication design
prowadzący: Honza Zamojski

zin 2

zin 1

tatuaz 1

 

LUDO. WOOD AND STEEL

Zajęcia były połączeniem procesu projektowania elementów do gry LUDO z praktycznym zastosowaniem umiejętności w zakresie obróbki drewna. Studenci pracowali w duetach, w których jedna osoba była odpowiedzialna za projet planszy a druga za projekt pionków do gry. Plansza do gry nie mogła przekroczyć wymairów 30x30 cm, a liczba elementów powinna odpowiadać oryginalnej wersji gry. Kluczowym elementem okazała się umiejętnośc pracy zespołowej oraz skuteczna komunikacja. Studenci korzystali z metod obróbki drewna takich jak frezowanie 3D, toczenie i cięcie laserem.

specjalność: I rok, industrial design
prowadzący: Magda Majnusz

 

Aktualności

Studiuj na School of Form. Dowiedz się, jak obniżyć czesne nawet o 50% lub 100%.

Dowiedz się więcej