Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

Przez najbliższe dwa tygodnie, od 18 do 31 lipca 2018 w School of Form zobaczyć można wystawę projektów końcoworocznych studentów I, II i III roku.

Projekty kart do gry, ceramika studentów I roku zrealizowana na zlecenie magazynu Kukbuk, ilustracje przestrzenne, czy efekty warsztatów barwienia naturalnego - to tylko niektóre z obiektów prezentowanych na wystawie kończącej rok akademicki 2017/18 w SOF. Wybrane projekty pokazują czego w minionym roku nauczyli się przyszli projektanci, z jakimi materiałami pracowali oraz jak przebiegały procesy projektowe na poszczególnych zajęciach. Atutem wystawy jest jej różnorodność - pokazuje z jednej strony eksperymenty, badanie możliwości materiałowych, a z drugiej gotowe odpowiedzi projektowe na zadany temat w postaci prototypów mebli czy ubrań.

Miejsce: School of Form, ul. Głogowska 18, Poznań  

Termin: 18-31.07.2018, 9.00-16.00

Co pokażemy na wystawie

ILUSTRACJA PRZESTRZENNA

Specjalność, rok: domestic design, II i III rok

Studenci: Adam Biegała, Ignacy Borkowski, Daryna Bovtoniuk, Inna Butenko, Viktoriia Chypurko, Jacek Dajewski, Claudia Görlitz, Anastasiya Gurina, Zuzanna Koszewska, Zhyldyz Kozhoiarova, Semen Kozulin, Katarzyna Kujawa, Stefan-Mykola Lazar, Anna Marciniszyn, Joanna Mędrzak, Aleksandra Molis, Karolina Nestoruk, Joanna Nowacka, Darya Pedorenko, Khrystyna Perkina, Lidia Radziszewska, Patricia Rusin, Magdalena Skoczylas, Aleksandra Stachowska, Agata Starmach, Oleksandr Terentiev, Filip Til, Michalina Tokarska, Olena Voloshchuk

Prowadzący zajęcia: Karol Murlak, Mateusz Halawa (socjologia)

Struktury są przestrzenną ilustracją wylosowanego słowa. Pracując nad projektem studenci zapoznali się z podstawowymi, psychologicznymi i kulturowymi aspektami przestrzeni oraz uczyli się świadomie wykorzystywać te cechy. Formy zostały zbudowane z drewnianych listew. Ważnymi aspektami zadania było znalezienie rozwiązań konstrukcyjnych dobranych do specyfiki danego budulca. Trwające tydzień intensywne warsztaty projektowe służyły rozwijaniu wrażliwości plastycznej i empatii, doskonaliły poczucie skali i proporcji oraz trenowały wyobraźnię przestrzenną.

 P2Q9965a2200

PROJEKTOWANIE KOLEKCJI - PUBLIKACJA

Specjalność, rok: fashion design, III rok

Studenci: Tomasz Dutka, Liliia Hrebennyk, Natalia Kosińska, Janina Motylewska, Karolina Nowińska, Paulina Przybylska, Marta Ratajczak, Inga Wanierowicz

Prowadzący zajęcia: Kinga Korbalewska

Założeniem zajęć było przygotowanie zaprojektowanych przez studentów modeli do produkcji. Wiedza zdobyta na warsztatach w przyszłości pozwoli studentom komunikować się z wykonawcami (szwalniami, konstruktorami) na poziomie przygotowanych przez siebie rysunków technicznych, kart modelu, briefów projektowych i moodboardów. Efektem pracy są odszyte kolekcje odzieży niemowlęcej wraz z całą dokumentacją techniczną oraz sesja zdjęciowa, przygotowywana indywidualnie przez każdego studenta.

IMG 3780

KARTY DO GRY

Specjalność, rok: communication design, II rok

Studenci: Maria Cielecka, Olena Diachenko, Anna Kręglewska, Klaudia Kubiś, Magdalena Łata, Natalia Połom, Kateryna Stovba, Viktoria Stroisz, Weronika Strzelczyk, Anastasiia Tokareva, Sofiia Vasyliuk, Sophie Welsch, Dobrochna Witczak

Prowadzący zajęcia: Bartosz Grześkowiak

Zadaniem studentek II roku communication design było zaprojektowanie talii do gry w karty. Projekty wykonano w technice grafiki wektorowej za pomocą programu Adobe Illustrator. Każda ze studentek wybrała motyw przewodni i zgodnie z nim stworzyła spójny wizualnie zestaw 54 kart. Powstały talie inspirowane m.in. kulturą aztecką i afrykańską, literaturą fantastyczną, kosmosem, dinozaurami czy rosyjskim malarstwem abstrakcyjnym. Projekty zostały następnie przygotowane do druku i wyprodukowane w technice druku cyfrowego.

IMG 4064

PROJEKTOWANIE MEBLA II

Specjalność, rok: domestic design, III rok

Studenci: Jacek Dajewski, Anastasiya Gurina, Zhyldyz Kozhoiarova, Katarzyna Kujawa, Joanna Nowacka, Darya Pedorenko, Khrystyna Perkina, Lidia Radziszewska, Patricia Rusin, Magdalena Skoczylas, Aleksandra Stachowska, Agata Starmach, Michalina Tokarska

Prowadzący zajęcia: Megi Malinowska (Tabanda)

W ramach zajęć z projektowania mebla studenci zmierzyli się z tematem przechowywania. Pierwszym zadaniem jest krytyczna analiza rozwiązań zastosowanych we własnej przestrzeni domowej. Zadanie ma na celu rozbudzenie u studentów wyobraźni i wrażliwości na kształtowanie formy w połączeniu z jego funkcją sprecyzowaną przez zauważony problem lub brak. Niezmiernie istotne było przełożenie formy i funkcji w konkretny materiał wykonania. Studenci koncentrowali się na materiałach, ich różnorodności i właściwościach - miękkości, twardości, giętkości, sztywności etc. Materiałem preferowanymi były wszystkie naturalne i łatwo dostępne, przede wszystkim drewno i jego rodzaje lub inne naturalne tj. sznury naturalne, papier, karton, tektura. Celem ćwiczenia jest uświadomienie studentom kontekstu projektowego i zachęcenie ich do obserwacji i analizy funkcji, formy, potrzeb użytkownika, a także podejmowania decyzji projektowych, które w sposób logiczny wynikają z toku myślenia o tematyce zajęć.

IMG 4112

Aktualności

Studiuj na School of Form. Dowiedz się, jak obniżyć czesne nawet o 50% lub 100%.

Dowiedz się więcej

Zapisz się na newsletter

i otrzymuj informacje o nowościach w ofercie School of Form: warsztatach, wykładach oraz wydarzeniach.