Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

fot 1 M. Kotowski 790x527

Allegro szukało pomysłów na to, jak zaprojektować opakowania, aby nie lądowały od razu na śmietniku. A studenci z School of Form - katedry wzornictwa Uniwersytetu SWPS - szukali sposobów na to, by wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie w praktyce. Stąd narodził się pomysł na wspólny program komercyjno-dydaktyczny.

Założeniem programu było tchnięcie drugiego życia w opakowania, które są wykorzystywane do wysyłki towarów zakupionych przez Internet. Projekt rozpoczął się w listopadzie, a finałowa prezentacja studenckich prac poprzedzona była serią wykładów za zakresu antropologii, grafiki, formy, doświadczenia oraz prezentacji z dostępnych na rynku rodzajów tektury falistej. – Zależy nam, aby opakowania stały się wielorazowe i wielofunkcyjne, a jednocześnie, by były maksymalnie wygodne oraz atrakcyjne wizualnie. Właśnie takie zadanie projektowe postawiliśmy studentom – wyjaśnia Alina Magowska, UX Researcher w Allegro.
Allegro dało wolną rękę uczestnikom projektu. Efekty okazały się zaskakujące. - Chcieliśmy zobaczyć, co młodzi ludzie chcieliby zrobić z kartonem. To, co wyszło, bardzo nam się podoba – podkreśla Konrad Synoradzki, UX Designer w Allegro. Gotowe rozwiązania można było obejrzeć podczas gali Boxu, która odbyła się w ostatnią środę w Pixelu - poznańskiej siedzibie Allegro.
Co dalej? Jak twierdzi Tomasz Nowak, dyrektor operacyjny Allegro, na podstawie tych projektów, które powstały, Allegro wybierze te, które są możliwe do wdrożenia. – Za wyborem projektów do wdrożenia na pewno będzie stała ekonomia, ale też fakt, że dzięki współpracy ze School od Form będziemy mogli pokazać klientom coś, co będzie nas wyróżniało – tłumaczy Nowak.
A co zyskali studenci, którzy wzięli udział w programie? Na pewno ogromną korzyścią była bliska współpraca z biznesem. School of Form jest jedyną w Polsce uczelnią humanistyczno-artystyczną z nastawieniem biznesowym.
– Zadania projektowe zadane studentom wymagały od nich tego, żeby przyjrzeli się klientom platformy Allegro i ich stosunkowi do opakowania. Po efektach widać, że tę pracę dobrze odrobili, bo pomyśleli o bardzo różnych potencjalnych odbiorcach: o dzieciach, osobach starszych, młodzieży, tych, którzy dopiero się urządzają, ale także tych, którzy już mieszkają. Praca antropologiczna i badanie klienta zostały wykonane na medal – chwali studentów Piotr Voelkel, właściciel School of Form.
Studenci, którzy brali udział w projekcie, również są zadowoleni z efektów swojej pracy, szczególnie dlatego, że mogli pracować na "żywym organizmie", a efekty ich pracy nie pozostały jedynie w fazie pliku w komputerze, ale przybrały realne kształty. – Jest to projekt, który pasuje do mojej specjalności, bo studiuję na kierunku Communication Design, a to oznacza, że projektowanie jest mi bardzo bliskie – tłumaczy swoją decyzję o wzięciu udziału w programie Zuzanna Warszczyńska, studentka ze School of Form. I dodaje, że projektowi przyświeca również propagowanie bardzo ważnego trendu dla środowiska. – Ogranicza on produkowanie śmieci. Z pudełka po przesyłce mój zespół zaprojektował pudełko modułowe, taki przybornik, z przeznaczeniem dla dzieci od 5 lat wzwyż.

fot 2 M. Kotowski 790x527

fot 3 M. Kotowski 790x527

fot 4 M. Kotowski 790x527

fot 5 M. Kotowski 793x1190

fot 6 M. Kotowski 793x1190

 fot. M. Kotowski

 

Aktualności

Studiuj na School of Form. Dowiedz się, jak obniżyć czesne nawet o 50% lub 100%.

Dowiedz się więcej

Zapisz się na newsletter

i otrzymuj informacje o nowościach w ofercie School of Form: warsztatach, wykładach oraz wydarzeniach.