Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

fasolki

Studentka SoF laureatką II miejsca w 3 edycji konkursu Projektowanie w Kamieniu

Patrycja Otachel i jej projekt Dotykowych Fasolek, zabawki edukacyjnej służącej rozwojowi sensorycznemu niewidomych dzieci poprzez zabawę i przyjemność, zostały docenione przez jury konkursu Projektowanie w Kamieniu. W uzasadnieniu werdyktu jurorzy zwrócili uwagę na różnorodność sposobu wykończenia na pojedynczych elementach (kontrasty) oraz kształt zachęcający do poznawania przedmiotu oraz wywołujący efekt niespodzianki, czyli przyjemności jaką daje niewidomym dzieciom poznawanie szorstkich powierzchni.

Jury dostrzegło również możliwy potencjał projektu jako gadżetu, zabawki, swoistego uspokajacza, mającego szansę na zaistnienie na szerszym rynku.

„Fasolki wymyśliłam, skupiając się na haptycznych (dotykowych) – hipnotycznych cechach kamienia. Formy mogą zostać wykorzystane do edukacyjnej, stymulującej zabawy dla dzieci niewidomych, pozwalając im ćwiczyć zmysł dotyku oraz ucząc je właściwości poszczególnych rodzajów skał. Doskonale sprawdzą się jednak także jako antystresowy gadżet pozwalający dłoniom błądzić po zróżnicowanych powierzchniach i w magiczny sposób oddający użytkownikowi energię, jaka została użyta podczas obróbki” – mówi autorka.

Organizatorzy konkursu: redakcja „Nowego Kamieniarza”, Międzynarodowe Targi Poznańskie (targi Stone) i Nürnberg Messe (targi Stone+tec).

Aktualności

Studiuj na School of Form. Dowiedz się, jak obniżyć czesne nawet o 50% lub 100%.

Dowiedz się więcej