Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

 Anna Bera 1

/fot. Tomek Henke/

UWAGA! WYDARZENIE PRZENIESIONE NA 19.01.2018 NA GODZ. 16.00.

Zapraszamy na spotkanie z dwoma niezwykłymi projektantkami, zaproszonymi do odbycia programu rezydencji w Ditchling Museum of Art + Craft. Viktoriya Grabowska, wykładowca School of Form na specjalności communication design, podczas pierwszej międzynarodowej rezydencji w 2016 roku sprawdzała, w jaki sposób kroje pisma wpisują się w miejski krajobraz wizualny i jak są powiązane z tożsamością konkretnego miejsca lub nawet grupy ludzi. Po sukcesie rezydencji typograficznej w 2017 roku do Ditchling zaproszona została Anna Bera. Zadaniem projektantki było odkrycie nowej prawdy o drewnie. Rezydencja odbyła się w wiosce Ditchling i w samym muzeum i była okazją do zgłębiania unikatowej kolekcji i archiwum Ditchling Museum of Art + Craft, a także bogatej historii wsi i pięknej okolicy. Miejscowość jest znana ze swojego dziedzictwa i jest uznawana za centrum kreatywne, w którym mieszkało wielu artystów, w tym Eric Gill, Edward Johnston, Frank Brangwyn, David Jones i Ethel Mairet. Program rezydencyjny organizowany przez Ditchling Museum of Art + Craft zapewnia artystom i projektantom możliwość zaprezentowania swojej pracy poprzez program wydarzeń dla publiczności w regionie. To również szansa na nawiązanie kontaktów z lokalnymi projektantami, kuratorami, badaczami i ekspertami w dziedzinie projektowania.

Organizatorzy programu rezydencji:

Ditchling logo  British Council stacked Corporate rgb  IP London 

Współpraca:  School of Form w Poznaniu i University of Brighton.

Anna i Viktoriya opowiedzą o swoim pobycie w Ditchling Museum of Art+Craft oraz zrealizowanych w ramach rezydencji projektach w rozmowie z Gian Luca Amadei, design programme managerem w Bristish Council oraz Lucy Jenner, Learning and Public Programme Managerem z muzeum w Ditchling.
Spotkanie odbędzie się w School of Form 19 stycznia 2017 o godz. 16.00 w języku angielskim.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego znajdującego się u dołu strony.

Viktoriya Grabowska.

Rezydencja artystyczna w Ditchling Art+Craft Museum, 2016

Nowy krój pisma Viktoriji Grabowskiej został zainspirowany Drogowskazem - polskim pismem drogowym i Johnston Sans - zaprojektowanym przez Edwarda Johnstona w 1916 roku dla londyńskiego metra. Oba kroje pisma nawiązują do wizualnego krajobrazu poszczególnych krajów.

VG 1
 
Podczas rezydencji w 2016 roku w Ditchling Museum of Art + Craft Viktoriya przeprowadziła skrupulatną analizę pracy Edwarda Johnstona i zbadała lokalne oznakowanie z obszaru Hassocks i Ditchling. Następnie połączyła te odkrycia z badaniami nad krojem polskiego pisma drogowego.

VG 2
 
W toku prac Viktoriya przygotowała zestaw rysunków testowych konkretnych liter. Niektóre szczegóły znalazły swoje miejsce w ostatecznym zestawie kroju pisma lub utworzyły charakterystyczne zestawy stylistyczne.

VG 3

Powstały krój pisma proponuje nową perspektywę geometrycznego Sans. Jego charakterystyka wyłania się z hybrydyzacji klasycznych korzeni Johnston Sans i utylitarnej prostoty Drogowskazu.

VG 5

Anna Bera.

Rezydencja artystyczna w Ditchling Art+Craft Museum, 2017

 Anna Bera 2

/fot. Tomek Henke/

Decay jest wynikiem miesiąca badań i poszukowań podczas rezydencji artystycznej w Ditchling Museum of Art+Craft. Projekt wziął swój początek od trzech grzybów, znalezionych w lesie niedaleko Ditchling, a rozwinął się jako praca na temat szczególnej formy rozkładu, która nie jest siłą destrukcyjną, ale raczej twórczą. Kształt, kolor, tekstura a nawet funkcja obiektu są rezultatem przenikania się korespondujących ze sobą cech trzech grzybów: daldinia concentrica (warstwiak zwęglony), chlorociboria aeruginascens (zieleniak drobny), Kretzschmaria deusta (zgliszczak pospolity) skojarzonych z trzema stanami rozkładu dębu: biały dąb, zielony dąb i czarny dąb. Jako materiał projektantka wykorzystała drewno cedrowe oraz czeczotę dębową, która jest wspaniałym przykładem szczególnego rodzaju degradacji drewna. Następnie zastosowała starożytną technikę opalania cedru shou sugi ban jako metodę impregnacji. Spalanie jest procesem destruktywnym, jednak w tym wypadku nie niszczy drewna, ale sprawia, że staje się odporne na działanie ognia, grzybów i insektów.

 

 

[Form Spotkanie_18012018 not found!]

Aktualności

Studiuj na School of Form. Dowiedz się, jak obniżyć czesne nawet o 50% lub 100%.

Dowiedz się więcej

Zapisz się na newsletter

i otrzymuj informacje o nowościach w ofercie School of Form: warsztatach, wykładach oraz wydarzeniach.