Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

School of Form to przygoda. Nie tylko dla studentów, lecz także dla nas, wykładowców. Jesteśmy w ciągłym procesie. Wciąż się uczymy. Od siebie, od studentów i od rynku.

dr Agnieszka Jacobson-Cielecka

Dyrektor programowa School of Form

Założenia

Początkom School of Form towarzyszyło przekonanie, że w zmieniającym się świecie projektantów należy kształcić inaczej niż dotąd. Wiedzieliśmy: dobre projektowanie nie może istnieć bez pierwiastka humanistycznego.

Jak udało nam się połączyć te dwa światy: design i humanistykę?

  • Po pierwsze – odeszliśmy od tradycyjnego nauczania artystycznego.
  • Po drugie – stworzyliśmy koncept kształcenia łączący edukację humanistyczną z projektową.
  • Po trzecie – zebraliśmy znakomitą kadrę, która podjęła rzucone wyzwanie i studentów, którzy nam zaufali.
  • Po czwarte – uwspólniliśmy język, narzędzia i cele.
  • Po piąte – wypracowaliśmy formułę współpracy z biznesem.

Wszystko po to, by stworzyć szkołę projektową, która stanie się centrum wiedzy, badań i innowacji. W październiku 2011 roku, School of Form, katedra wzornictwa Uniwersytetu SWPS, przyjęła pierwszych studentów. Do 2022 roku wykształciliśmy już ponad 300 projektantów. 

Jak uczymy

Edukacja opiera się tu na humanistyce jako źródle wiedzy o człowieku, na kompetencjach projektowych, znajomości różnych technologii, wiedzy o wdrażaniu projektów do produkcji i na umiejętności współpracy z firmami. Nad unikatowym programem nauczania pracował zespół ekspertów pod przewodnictwem Lidewij Edelkoort, wieloletniej szefowej Design Academy Eindhoven, króa w początkowych latach funkcjonowania była mentorką School of Form.

Program wzornictwa School of Form został nagrodzony przez MNiSW w konkursie na najlepsze programy studiów.

Warszawa

Warszawski kampus Uniwersytetu SWPS zapewnia studentom i wykładowcom bezpośrednie sąsiedztwo zaplecza naukowego i badawczego Uniwersytetu oraz swobodny dostęp do kluczowych dla rozwoju naszych studentów partnerów biznesowych, a także firm oferujących staże i praktyki.
Chcemy umożliwić każdej osobie pielęgnowanie własnej indywidualności i doskonalenie pracy zespołowej, a także zapewnić infrastrukturę i otoczenie, w którym będzie możliwy nieskrępowany i swobodny przepływ informacji, w tym wymiana oryginalnych koncepcji i transfer rozwiązań do biznesu.

Zabytkowa hala targowa w Poznaniu, mieście o kreatywnym potencjale i ogromnej energii, była doskonałym wyborem dla pierwszych kilku lat istnienia School of Form. Od września 2020 roku School of Form mieści się w Hali Wysokich napięć przy Uniwersytecie SWPS.

Założyciele

 

Lidewij Edelkoort

Prognosta trendów w designie

Zuzanna Skalska

 Analityczka trendów w designie, biznesie i innowacjach

Piotr Voelkel

Przedsiębiorca, współzałożyciel Uniwersytetu SWPS

Kadra

Jednym z kryteriów doboru wykładowców w School of Form jest ich aktywność zawodowa. Jedni projektują, wdrażają, realizują. Inni badają, opisują, publikują i wystawiają. Niektórzy wygrywają konkursy. Wśród nich jest już wielu naszych absolwentów.

Wojciech Dziedzic

Projektowanie mody i kostiumów

Anita Basińska

Pełnomocnik dziekana ds. praktyk

Agnieszka Jacobson-Cielecka

Dyrektor programowa School of Form, Dziekan Wydziału Projektowania Uniwersytetu SWPS

Jola Starzak

Koordynator kierunku wzornictwo

Traktujemy studentów po partnersku. Jednocześnie wymagamy pasji i gotowości do ciężkiej pracy już od dnia egzaminów wstępnych.

Nasi absolwenci

Pracują dla przemysłu, zakładają własne studia projektowe lub dołączają do już istniejących, niektórzy zasilają szeregi wykładowców School of Form, jeszcze inni kontynuują edukację na prestiżowych, zagranicznych uczelniach. To utalentowani, wrażliwi na ludzkie potrzeby projektanci, którzy jednocześnie nie boją się biznesu, wyzwań ani pracy w grupie.

Sonia Włoszyńska, Zuzanna Sue Warszczyńska

imprm

Sonia Włoszyńska to absolwentka specjalności fashion design, na co dzień projektuje dla BIZUU, zdobywała doświadczenie w firmie Zimmermann w Sydney. Zuzanna Sue Warszczyńska jest absolwentką communication design, zajmuje się grafiką i projektuje wzory na tkaniny w BIZUU.

Sonia i Zuzanna zaczeły współpracować ze sobą już na studiach. Krótko potem zostały koleżankami z teamu projektowego BIZUU. Po ponad roku marzeń o stworzeniu wspólnie czegoś wyjątkowego, wiedziały nad czym chcą pracować. Zgłębiały wiedzę o ekologii i wpływie przemysłu odzieżowego na środowisko. Wiedziały, że w tej materii nie mogą iść na żadne kompromisy. Każdy z ich produktów musi być zgodny z zasadami mody etycznej. Jednocześnie chciały przełamywać stereotypy na temat ekologii w modzie. Chciały, aby kolekcja wizualnie różniła się od tego co jest dostępne w tym segmencie na rynku. Była bardziej radosna, kobieca. Był to długi, i bardzo wnikliwy proces projektowy obejmujący nie tylko projektowanie samych ubrań, ale także całej identyfikacji marki.

W połowie 2018 roku powstała pierwsza zrównoważona kolekcja imprm - "Summer Island Story".

Sonia Jaśkiewicz

Projektantka opakowań

Absolwentka specjalności Industrial Design (2018), jest twórczynią startupu Waste Lab. Eksploruje nowe zastosowania materiałów (zwłaszcza odpadów przemysłowych) oraz procesy produkcyjne przyjazne środowisku naturalnemu. Jej projekty były prezentowane m.in. podczas międzynarodowego konkursu dla młodych projektantów „make me!” na Łódź Design Festival, ponadto na Gdynia Design Days, Malta Festival, Arena Design, na pokazach w Sydney i Pekinie a także na wystawie w Londynie w Design Museum.

Róża Janusz (Rutkowska)

Projektantka opakowań

Absolwentka industrial design (2018), jest finalistką konkursu Make Me 2018, towarzyszącego Łódź Design Festival. Autorka wielokrotnie pokazywanego i cytowanego projektu dyplomowego Scoby, biodegradowalnego, jadalnego materiału powstałego na bazie wyciągu z odpadów rolnych, które służy jako opakowanie na żywność (publikacje w dezeen, The:Future:Laboratory, Mold, Designboom). Jej projekt był pokazywany w ramach London Design Festival, Brussels Design September, Bayern Design, Gdynia Design Days. Scoby otrzymało nominację w kategorii ekologia w konkursie nagradzającego polskie innowacje Soczewki 2018 magazynu Focus.

Przemek Podolak

Właściciel marki modowej

Właściciel marki modowej Rag z siedzibą w Poznaniu. Projektant inspiracje czerpie z mrocznego ducha współczesnej kultury. Unikając nudy i banalnych projektów, kroczy własną ścieżką i tworzy ubrania odbiegające od kanonów współczesnej mody. Ubrania są mocne, wyraźne, wiele z nich powstaje w pojedynczych unikatowych egzemplarzach.

www.rag-clothes.com, www.instagram.com/rag.clothes

Monika Burakowska

Projektantka UI/UX

Absolwentka communication design, związana z poznańską agencją interaktywną KREATIK. Swoją zawodową ścieżkę zaczynała jeszcze w trakcie studiów jako grafik, początkowo freelancer, następnie w firmie zajmującej się tworzeniem stron i pozycjonowaniem. Obecnie odpowiada za użyteczność projektowanych aplikacji i stron www. Ma doświadczenie zarówno w prowadzeniu badań potrzeb (wywiadów z konsumentami), obserwacji etnograficznych jak i testowaniu z użytkownikami gotowych aplikacji. Jest też certyfikowanym moderatorem Design Thinking - metody, która pozwala tworzyć nowe produkty i usługi w innowacyjny sposób. Pasjonują ją techniki i metodologie ułatwiające pracę kreatywną. Po studiach w SOF kontynuowała naukę na studiach podyplomowych z Product & Brand Management.

Pracowała nad projektami dla firm z branży IoT, FMCG, beauty, poligraficznej, budowlanej i wielu innych.

Michał Wiśniewski

Absolwent SoF i Central Saint Martins

Absolwent fashion design w Central Saint Martins, najlepszej szkole z dziedziny projektowania mody na świecie. Jego prace były prezentowane podczas Gdynia Design Days, wydarzenia „Ogrodniczki” w Goethe Institut w Warszawie oraz na wystawie „Waste not” podczas International Fashion Showcase w ramach London Fashion Week 2017. W 2017 został laureatem drugiej nagrody w ramach programu stypendialnego firmy YES. Podczas studiów w Londynie otrzymał prestizowe stypendium marki Dunhill.

Michał Loba

Grafik, ilustrator

Absolwent communication design (2016). Tworzy plakaty do wydarzeń kulturalnych, koncertów, spektakli. Współpracował m.in. z klubami Pogłos, Plan B, Plac Zabaw nad Wisłą, CSW Zamek Ujazdowski, Instytutem Adama Mickiewicza. Jego ilustracje pojawiły się w KTW, Zwykłe Życie, Trzy Czte Ry. Za granicą tworzył ilustracje m.in. dla magazynu Esquire UK oraz portalu It’s Nice That. Jest jednym z dwudziestu dwóch polskich ilustratorów zebranych przez Patryka Mogilnickiego w książce „Nie ma się co obrażać” . Jego prace pokazywane były na wystawach w Nowym Jorku, Sztokholmie, Warszawie.

Maria Mikołajczak-Zygmańska

Projektantka, Schattdecor

Absolwentka communication design (2017), miała zapewniony kontrakt z firmą Schattdecor jeszcze przed obroną pracy dyplomowej. Zajmuje się projektowaniem wzorów cyfrowych (zarówno wzorów do kolekcji Digital Visions jak i na zamówienia specjalne klientów). Wzór Carnival, którego pierwsza wersja powstała jeszcze na fakultetach w School of Form, do tej pory sprzedał się w ilości 40 000 m². Poza projektowaniem wzorów współpracuje ze studentami SOF i UAP, próbującymi swoich sił w projektowaniu dla Schattdecor. Odpowiada również za projekty materiałów marketingowych i promocyjych dla Schattdecor Sp. z o.o.

https://www.schattdecor.de/pl

Małgorzata Piernik

UX designer

Obecnie pracuje jako UX designer w Accenture. Projektuje aplikacje B2C i B2B dla międzynarodowych klientów korporacyjnych, m.in. ze Szwajcarii, Włoch i Polski, dba orozwój młodszych UX designerów i współpracę z biznesem oraz deweloperami. Pierwsze kroki jako UX designer stawiała już  na drugim roku studiów w Software House w Poznaniu. W wolnym czasie publikuje eksperckie artykuły dotyczące user experience na blogach UX Planet oraz UX Collective.

Maja Sobura

Industrial designer

Po zakończeniu industrial design rozpoczęła studia magisterskie na kierunku Design Products w Royal College of Art w Londynie, jednej z najlepszych uczelni na świecie kształcących w dziedzinie designu. Zaprojektowała m.in. nowe opakowania na żywność dla żołnierzy wyjeżdżających na misję. Opakowania są płaskie i formują się dopiero pod wpływem wlewanej do nich wody. Proszek znajdujący się w ściankach opakowania reaguje z wodą i podgrzewa jedzenie.

Jej projekt podłogi zwyciężył w  pierwszej edycji konkursu „Kreacje z Natury” organizowanego przez Barlinek Institute of Design.
 
www.majasobura.com

Magda Gąsiorowska

Product developer

Obecnie pracuje jako product developer w firmie NAP. Współpracuje także z magazynem „Monogram”, gdzie wraz z Justyną Strociak opiekuje się działem „Sztuka Projektowa”. Pracowała w Zieta Prozessdesign, w którym odpowiadała za projektowanie produktu, rozwiązywanie problemów technologicznych oraz nadzór wykonawczy obiektów o zróżnicowanej skali, głównie w technologii FiDU. Za największe wyzwanie uważa pracę na stanowisku project managera rzeźby NAWA, która stanęła na Wyspie Daliowej we Wrocławiu. W pracowni Oskara Zięty uczestniczyła również w tworzeniu serii stołów G-Table, krzeseł J-Chair i parawanu Sonar. Jej projekt dyplomowy – rękaw IMMU wykonany wraz z Justyną Strociak – był pokazywany na licznych wystawach i festiwalach, m.in. w Eindhoven, Tallinie, Kolonii, Gdyni i Łodzi.
 
www.magdagasiorowska.com

Hanna Pałczyńska

Visual Merchandiser

Obecnie pracuje jako specjalistka ds. wystawiennictwa i akcji komercyjnych w IKEA. Zajmuje się projektowaniem i aranżacją wnętrz w przestrzeniach sklepów. Projektuje także przestrzenie sezonowe, odpowiada za strefę networkingową i strefę spotkań dla festiwalowej publiczności na Gdynia Design Days. Niezwykle istotne jest dla niej rzemiosło; tworzy naczynia z porcelany, zajmuje się także stolarstwem – ostatnio zaprojektowała i wykonała między innymi komodę przeznaczoną do małych przestrzeni mieszkalnych. Interesuje się też trendwatchingiem.

Jej projekt edukacyjnej gry karcianej dla dzieci i młodzieży „Gratowóz” zdobył pierwsze miejsce w konkursie na gadżet ekologiczny, organizowanym w ramach kampanii edukacyjnej w Poznaniu i okolicach (2015).

Fenek Studio

Właścicielki Fenek Studio

Antonina Kiliś i Agata Klimkowska od 2015 roku z sukcesami prowadzą w Warszawie własną pracownię projektową i studio ceramiczne Fenek. Swoje projekty pokazują na festiwalach i w showroomach w całej Polsce. Proces powstawania naczynek Fenek, od projektu po ręczne wykonanie, odbywa się całkowicie w ich pracowni i jest w całości przeprowadzany przez projektantki. Do swoich prac artystki wykorzystują kremową porcelanę kostną, a inspiracje czerpią z japońskiej estetyki, chętnie sięgają też do polskiego wzornictwa z lat 60. 

www.fenek.info

Ewa Dulcet, Martyna Świerczyńska

Duet ITEM PROJEKT

Ewa Dulcet i Martyna Świerczyńska to młody zespół projektowy, który swoją współpracę rozpoczął w 2015 roku. Pierwsze wspólne projekty powstały już w trakcie studiów na specjalności domestic design w School of Form w Poznaniu. w swojej praktyce projektowej łączą podejście humanistyczne z dobrym zapleczem technicznym. Przed studiami na School of Form Ewa skończyła Kulturoznawstwo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, a Martyna Architekturę i Urbanistykę na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Dziewczyny zdobyły Progress Prize Award w ramach Global Graduation Show w Dubaju, są również finalistkami wielu prestiżowych konkursów tj. MAKE ME! organizowa-nego przez Łódź Design Festiwal (2017), YOUNG DESIGN organizowanego przez Instytut Wzor-nictwa Przemysłowego (2017), Barlinek. Kreacje z natury (edycja 2014, 2017) czy Młodzi na Start organizowanego przez Elle Decoration. Do tej pory przy realizacji projektów współpracowały z takimi instytucjami jak Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Concordia Taste w Poznaniu, Allegro czy Malta Festival Poznań.

Ernest Warzocha

Projektant komunikacji

Projektuje, tworzy i programuje interfejsy fizyczne oraz graficzne. Realizuje również  projekty dźwiękowe. Wykładowca w School of Form, gdzie prowadzi zajęcia z creative coding oraz projektowania interfejsów dotykowych. Jest laureatem stypendium Arduino (2016). Regularnie uczestniczy w festiwalach designu w Polsce i Europie, m.in. Vienna Design Week, Arduino Opening, Arena Design, Gdynia Design Days. O jego projektach pisały polskie i zagraniczne media, w tym Digital Trends,The Creators Project, Hackaday, Arduino, Musicradar, Electronic Beats, Synthtopia i wiele innych.

behance.net/ernestw

Diligent

Właściciele marki modowej

Szymon Mrózek i Marta Pospieszna to właściciele marki Diligent oraz zwycięzcy pierwszej edycji Fresh Fashion Awards 2017. W nagrodę marka otrzymała 500 tys. złotych na kampanię promocyjną oraz sesję wizerunkową u Jana Kriwola. Jurorzy konkursu podkreślali, że Diligent zachwyciła ich niebywałą odwagą, indywidualizmem i oryginalnością.

www.diligentclothes.com

Danil Daneliuk

Fotograf, wykładowca, projektant

Absolwent domestic design (2016), zajmuje się projektowaniem tożsamości marek. Fotograf i wykładowca School of Form. Pracował z Fujitsu Siemens, Wrigley, Ukrainian Center for Cycling Expertise, Norway Embassy, AIDS Alliance, Concordia Design, Schattdecor, Wydziałem Rozwoju Miasta Poznań, tre, Orska, Volkswagenem i innymi. Laureat nagrody głównej w konkursie Młodzi na Start 2017, organizowanej przez Elle Decoration. Autor identyfikacji wizualnej wystawy Empatia Teraz!. www.daneliuk.com instagram.com/d.daneliuk 

Damian Borejko

Projektant komunikacji

CEO w Brokat Studio. Zajmuje się projektowaniem komunikacji i interakcji. Realizuje przede wszystkim projekty wizualne: sesje zdjęciowe oraz wideo. Współpracował z takimi markami, jak: Audi, Skoda, Antmicro, Stihl. Na koncie ma także liczne projekty artystyczne zrealizowane m.in. dla Malta Festival Poznań i Short Waves Festival. Jego pasją jest film: już od pierwszych lat studiów pracował jako freelancer na planach filmowych, brał udział wsesjach zdjęciowych, kręcił teledyski. W pracy stawia na autentyczność i wzbudzanie emocji.

www.brokatstudio.pl

Ania Marciniszyn

Właścicielka studia ceramicznego

Ania Marciniszyn zaraz po ukończeniu studiów w School of Form na specjalności Domestic Design zalożyła własne studio ceramiczne "Nodi studio"

Aleksandra Rusak

Właściciel marki

Jest współzałożycielką M Á K - pracowni artystycznej zajmującej się kwiatami oraz naturalnymi instalacjami roślinnymi. Prowadzi ją wraz z mamą i bratem.

Kwiaty to ważny element rodzinnej historii, tradycja ich hodowli sięga 1904 roku. Pracownia M Á K myśli o kwiatach sezonowo, lokalnie, starając sie wpleść elementy koloru, kompozycji i przede wszystkim natury do wybranych wnętrz. Szczególnie ważne jest, by świeże i unikatowe kompozycje współgrały z przestrzeniami, dla których są przeznaczone.

www.mak1904.pl

Agata Kiedrowicz

Kurator, krytyk designu, wykładowca

Pracuje interdyscyplinarnie, na styku humanistyki, sztuki i designu. Szczególnie interesuje ją projektowanie dla zmysłów.

Sensoryczną wiedzę wykorzystuje we własnej praktyce. Wraz z Martą Szostek prowadzi studio projektowe SUPERGIRLS DO DESIGN, specjalizujące się w tworzeniu scenografii i doświadczeń kulinarnych. Stworzyła dwa autorskie zapachy w projekcie “Kuchenne sensorium”. Bada sensoryczne praktyki artystów i projektantów, publikując teksty i wywiady w branżowej prasie (m.in. Design Alive, KUKBUK, USTA, Newsweek Slow, FUTU, Monitor Magazine, TUU Magazyn, Notes Na 6 Tygodni/Bęc Zmiana) oraz w wydawnictwach naukowych.

Wykłada w School of Form, Akademii Sztuki w Szczecinie oraz Collegium da Vinci, gdzie kieruje studiami podyplomowymi z obszaru mody i nowych mediów. Współpracuje z projektantami, artystami, instytucjami kultury i sztuki.

Kuratorka wielu wystaw, m.in. „Polish Design Island”, „To czuć! Projektowanie dla zmysłów” pokazywanych m.in. na Arena Design 2017, w ramach konferencji TEDx “Senses”, podczas Vienna Design Week, Brussels Design September, Łódź Design Festival oraz w przy ambasadzie RP w Kopenhadze. Uważa, że dobry smak oznacza czułą i uważną postawę wobec ludzi i rzeczywistości.

Filip Król

Interior designer

Obecnie pracuje jako interior designer dla marki Škoda. Jest laureatem konkursu  MoveAward 2016. Międzynarodowe jury wyróżniło jego pracę dyplomową dotyczącą mobilności w 2030 roku i przyznało staż w dziale projektowym marki Mercedes-Benz.  W 2017 roku zajął pierwsze miejsce w konkursie „Mazda Design 2017/37 – Piękno Przyszłości” w kategorii Przestrzeń i nagrodę 10 tys. za projekt wnętrza Mazdy Przyszłości – „Post-automotive”.

Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS

School of Form jest częścią Uniwersytetu SWPS – pierwszego niepublicznego uniwersytetu w Polsce. To oznacza, że absolwenci SoF otrzymują tytuł licencjata i dyplom Uniwersytetu SWPS na kierunku wzornictwo.

Uczelnia znajduje się w grupie 5 proc. jednostek wyróżnionych prestiżową kategorią A+.

swps

Uniwersytet SWPS to:

  • 16 734 studentów
  • kampusy w pięciu miastach: Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Sopocie
  • wybitna kadra: 62 profesorów, 69 doktorów habilitowanych, 199 doktorów
  • 7 uprawnień doktorskich, 3 uprawnienia habilitacyjne,
  • 16 kierunków studiów licencjackich, 11 kierunków studiów Ii stopnia, studia doktoranckie w 5 dyscyplinach, ponad 160 kierunków studiów podyplomowych
  • prężnie działający ośrodek badawczy – w 2017 roku zrealizowaliśmy 417 projektów naukowych na kwotę ponad 39 mln zł

Kontakt

Biuro Dziekana

ul. Chodakowska 19/31
03-815 Warszawa
Hala Wysokich Napięć, lok. N222
tel. 22 517 99 69
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rekrutacja

tel. + 48 22 103 26 30
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
poniedziałek-piątek: 9.00 – 17.00