Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

 COVER SHOP LOCAL

SHOP LOCAL! czyli kupuj lokalnie, to inicjatywa stworzona przez młodych ludzi uwielbiających modę, a także ceniących sobie świadomą konsumpcję. Założeniem projektu jest zebranie w jednym miejscu różnorodnych marek, których wspólnym mianownikiem jest dobra jakość kolekcji, ciekawe wzornictwo, a także chęć otwarcia się na bezpośredni kontakt z klientem.

20-21 maja targi SHOP LOCAL po raz pierwszy zagoszczą w Starym Browarze, w Poznaniu, a School of Form jest patronem tego wydarzenia!

Naszą misją jest otwieranie komercyjnych przestrzeni dla młodych, obiecujących polskich twórców. Dzięki temu klient odwiedzający nasze targi ma szansę dotknąć i przymierzyć rzeczy, na co dzień dostępnych najczęściej za pośrednictwem internetu, mówią organizatorki SHOP LOCAL!

W wydarzeniu udział weźmie trzydziestu pięciu wyselekcjonowanych projektantów i marek z całego kraju, którzy zaprezentują swoje najnowsze kolekcje. Kryteria jakimi posługuj się przy wyborze firm to przede wszystkim produkcja asortymentu w Polsce, podkreślają organizatorki SHOP LOCAL!
Projektanci sprawią, że ten weekend będzie wyjątkowy. Organizatorzy przekonują, że rozważna moda w odpowiedzialnym wydaniu jest osiągalna dla każdego, niezależnie od zasobności portfela. Ostatnie lata pokazały nam, że zdecydowanie mamy w Polsce do czynienia z 'modą na modę'. Klienci są coraz bardziej zainteresowani modą autorską, produkowaną w limitowanych kolekcjach, dodają organizatorki. Jest to wyjątkowa okazja by poznać lokalne marki i rodzimych producentów odzieży, biżuterii, dodatków i kosmetyków.

 

 

School of Form – wyjątkowa szkoła projektowania

Filozofia School of Form skupia się na człowieku, potrzebach jednostki, społeczności oraz środowiska, w jakim żyjemy. Nasz unikatowy program nauczania, który łączy w sobie elementy projektowania oraz nauk humanistycznych i społecznych, został opracowany przez zespół ekspertów pod przewodnictwem Lidewij Edelkoort, która przez wiele lat pełniła funkcję dyrektor Design Academy Eindhoven, a dla nas była mentorką w początkowym okresie działania School of Form.

Pomagamy naszym studentom odkryć ich twórczy potencjał. Dodajemy im odwagi, by nie bali się marzyć. Uczymy ich, jak wcielać w życie nawet najbardziej fantastyczne pomysły i tworzyć podnoszące jakość życia produkty czy sztukę użytkową. Mając dostęp do naszych profesjonalnych pracowni, wyposażonych w najnowocześniejsze narzędzia, studenci uczą się nie tylko, jak projektować przedmioty, lecz także jak je wykonać, stosując różne technologie, i przygotować do procesu produkcyjnego. Studenci zdobywają również podstawowe kompetencje biznesowe i uczą się współpracy z partnerami biznesowymi. Gdy kończą studia z naszym dyplomem, są gotowi, by zmieniać świat na lepsze.

Założyciele

Lidewij Edelkoort

Prognosta trendów w designie

Zuzanna Skalska

 Analityczka trendów w designie, biznesie i innowacjach

Piotr Voelkel

Przedsiębiorca, współzałożyciel Uniwersytetu SWPS

Aktualności

Kadra

Jednym z kryteriów doboru wykładowców w School of Form jest ich aktywność zawodowa. Jedni projektują, wdrażają, realizują. Inni badają, opisują, publikują i wystawiają. Niektórzy wygrywają konkursy. Wśród nich jest już wielu naszych absolwentów.

Wojciech Dziedzic

Projektowanie mody i kostiumów

Anita Basińska

Pełnomocnik dziekana ds. praktyk

Agnieszka Jacobson-Cielecka

Dyrektor programowa School of Form, Dziekan Wydziału Projektowania Uniwersytetu SWPS

Jola Starzak

Koordynator kierunku wzornictwo

Nasi absolwenci

Wykształciliśmy już ponad 300 projektantów. Oto kilkoro z nich.

Aleksandra Rusak

Właściciel marki

Jest współzałożycielką M Á K - pracowni artystycznej zajmującej się kwiatami oraz naturalnymi instalacjami roślinnymi. Prowadzi ją wraz z mamą i bratem.

Kwiaty to ważny element rodzinnej historii, tradycja ich hodowli sięga 1904 roku. Pracownia M Á K myśli o kwiatach sezonowo, lokalnie, starając sie wpleść elementy koloru, kompozycji i przede wszystkim natury do wybranych wnętrz. Szczególnie ważne jest, by świeże i unikatowe kompozycje współgrały z przestrzeniami, dla których są przeznaczone.

www.mak1904.pl

Przemek Podolak

Właściciel marki modowej

Właściciel marki modowej Rag z siedzibą w Poznaniu. Projektant inspiracje czerpie z mrocznego ducha współczesnej kultury. Unikając nudy i banalnych projektów, kroczy własną ścieżką i tworzy ubrania odbiegające od kanonów współczesnej mody. Ubrania są mocne, wyraźne, wiele z nich powstaje w pojedynczych unikatowych egzemplarzach.

www.rag-clothes.com, www.instagram.com/rag.clothes

Agata Kiedrowicz

Kurator, krytyk designu, wykładowca

Pracuje interdyscyplinarnie, na styku humanistyki, sztuki i designu. Szczególnie interesuje ją projektowanie dla zmysłów.

Sensoryczną wiedzę wykorzystuje we własnej praktyce. Wraz z Martą Szostek prowadzi studio projektowe SUPERGIRLS DO DESIGN, specjalizujące się w tworzeniu scenografii i doświadczeń kulinarnych. Stworzyła dwa autorskie zapachy w projekcie “Kuchenne sensorium”. Bada sensoryczne praktyki artystów i projektantów, publikując teksty i wywiady w branżowej prasie (m.in. Design Alive, KUKBUK, USTA, Newsweek Slow, FUTU, Monitor Magazine, TUU Magazyn, Notes Na 6 Tygodni/Bęc Zmiana) oraz w wydawnictwach naukowych.

Wykłada w School of Form, Akademii Sztuki w Szczecinie oraz Collegium da Vinci, gdzie kieruje studiami podyplomowymi z obszaru mody i nowych mediów. Współpracuje z projektantami, artystami, instytucjami kultury i sztuki.

Kuratorka wielu wystaw, m.in. „Polish Design Island”, „To czuć! Projektowanie dla zmysłów” pokazywanych m.in. na Arena Design 2017, w ramach konferencji TEDx “Senses”, podczas Vienna Design Week, Brussels Design September, Łódź Design Festival oraz w przy ambasadzie RP w Kopenhadze. Uważa, że dobry smak oznacza czułą i uważną postawę wobec ludzi i rzeczywistości.