Dla subkultury hip-hopu lat 80. i 90. XX wieku mocna więź z grupą to wartość nadrzędna. Bogactwo symboliki oraz uniwersalność subkultury stała się punktem wyjścia dla kolekcji Black Chain, korzystającej z dynamiki, ekspresji i ruchu charakterystycznego dla hip-hopu. Projektanci traktują ubranie jako przedłużenie ciała, jego zewnętrzną skorupę, wychodząc z fascynacji hip-hopem, podążają jeszcze dalej, odważnie eksperymentując z kolorem i formą. Inspiracją dla zastosowania haftów i aplikacji były instalacje Aarona Curry. Natomiast na wybór kolorystyki miały wpływ fotografie Roberta Polidori i grafiki Cope2.
- projektant: Szymon Mrózek, Marta Pospieszna
- promotorzy: Szymon: Michiel Keuper, Marta: Wojciech Dziedzic, dr Anita Basińska
- materiały w kolekcji: jedwabie, jeans, sztruks bawełniany, ortaliony, tafty poliestrowe,
satyny bawełniane, bawełny, skóry naturalne, aksamity, welury, wełny naturalne. - liczba elementów: 17 sylwetek (60 elementów- nakrycia głowy- czapki, kapelusze, odzież, akcesoria- torby, buty)