Punktem wyjściowym kolekcji była analiza strategii radzenia sobie w czasach niedoboru w dwóch kulturach Polski za czasów PRL oraz współczesnych krajów afrykańskich. Czasy niedoboru wymuszały na ludziach kreatywne, niepasujące zestawienia. Motyw kwiatów i wiewiórek zaczerpnięty przez projektanta ze starych PRL-owskich ręczników i piórników chińskich, to strywializowana ikonografia, wpisująca się w kategorię kiczu, który w projekcie pełni funkcję sentymentalną, przywołującą beztroskie wspomnienia bezpiecznego dzieciństwa. Inspiracją dla formy były prace Jackie Nickerson, która sfotografowała farmerów z Malawi, Mozambiku, Zimbabwe i Południowej Afryki. Projektanta zainteresowało wykorzystywanie śmieci, które zyskiwały nowe znaczenie i były wykorzystywane jako fartuchy, odzież robocza i ochronna lub jako akcesoria do transportowania ziarna, liści, plonów. Zastosowane techniki - ręczne malowanie, drukowanie sitodrukiem i szablonami, graffiti, ręcznie wykonane hafty i wykończenia – wszystko to niesie ze sobą pierwiastek niedoskonałości, który dzisiaj postrzegany jest jako wysoka wartość i luksus.
- projektant: Michał Wiśniewski
- promotorzy: Wojciech Dziedzic, dr Ewa Klekot
- materiały: ręcznie malowany jedwab - nadrukowywane ręczniki frotte - rajstopy - gąbka tapicerska (siedziska/materac) - włóczka stylonowa - haftowana guma
- techniki - ręczne malowanie na jedwabiu - sitodruk - haft krzyżykowy - haft ręczny malarski - haft ręczny wypukły - haft maszynowy nakładany - technika frotte