Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

  • Studia stacjonarne
  • w języku polskim i angielskim

Projektant wzornictwa to dziś nie tylko esteta, lecz przede wszystkim specjalista o otwartym umyśle, który szuka odważnych rozwiązań dla współczesnego świata. Projektuje z myślą o człowieku, ale nie zapomina o dobru środowiska.

Pobierz program studiów stacjonarnych

Pobierz program studiów stacjonarnych w języku angielskim 

Zostań studentem School of Form. Kolejny termin egzaminów wstępnych już 30 maja!

Rozmowa na podstawie portfolio to jedna z dwóch części egzaminu do SoF. Na każdym etapie jego powstawania możesz je skonsultować - w ramach organizowanych przez nas wydarzeń lub umawiając się na spotkanie. 

Skontaktuj się

Twój przyszły zawód:

  • Projektant w branży motoryzacyjnej, produktów AGD, elektronicznej, meblarskiej, telekomunikacyjnej, robotycznej
  • Projektant nowych materiałów i technologii
  • Projektant w firmie architektonicznej
  • Projektant rozwiązań społecznych (osób wykluczonych, niepełnosprawnych)
  • Projektant w firmie projektowanie wzornictwa przemysłowego
  • Projektant w zespole R+D (badań i rozwoju)
  • Projektant w zespole start-upowym
  • Właściciel studia projektowego

Nasi absolwenci

Wykształciliśmy już 198 projektantów. Oto kilkoro z nich:

Róża Janusz (Rutkowska)

Projektantka opakowań

Absolwentka industrial design (2018), jest finalistką konkursu Make Me 2018, towarzyszącego Łódź Design Festival. Autorka wielokrotnie pokazywanego i cytowanego projektu dyplomowego Scoby, biodegradowalnego, jadalnego materiału powstałego na bazie wyciągu z odpadów rolnych, które służy jako opakowanie na żywność (publikacje w dezeen, The:Future:Laboratory, Mold, Designboom). Jej projekt był pokazywany w ramach London Design Festival, Brussels Design September, Bayern Design, Gdynia Design Days. Scoby otrzymało nominację w kategorii ekologia w konkursie nagradzającego polskie innowacje Soczewki 2018 magazynu Focus.

Maja Sobura

Industrial designer

Po zakończeniu industrial design rozpoczęła studia magisterskie na kierunku Design Products w Royal College of Art w Londynie, jednej z najlepszych uczelni na świecie kształcących w dziedzinie designu. Zaprojektowała m.in. nowe opakowania na żywność dla żołnierzy wyjeżdżających na misję. Opakowania są płaskie i formują się dopiero pod wpływem wlewanej do nich wody. Proszek znajdujący się w ściankach opakowania reaguje z wodą i podgrzewa jedzenie.

Jej projekt podłogi zwyciężył w  pierwszej edycji konkursu „Kreacje z Natury” organizowanego przez Barlinek Institute of Design.
 
www.majasobura.com

Magda Gąsiorowska

Product developer

Obecnie pracuje jako product developer w firmie NAP. Współpracuje także z magazynem „Monogram”, gdzie wraz z Justyną Strociak opiekuje się działem „Sztuka Projektowa”. Pracowała w Zieta Prozessdesign, w którym odpowiadała za projektowanie produktu, rozwiązywanie problemów technologicznych oraz nadzór wykonawczy obiektów o zróżnicowanej skali, głównie w technologii FiDU. Za największe wyzwanie uważa pracę na stanowisku project managera rzeźby NAWA, która stanęła na Wyspie Daliowej we Wrocławiu. W pracowni Oskara Zięty uczestniczyła również w tworzeniu serii stołów G-Table, krzeseł J-Chair i parawanu Sonar. Jej projekt dyplomowy – rękaw IMMU wykonany wraz z Justyną Strociak – był pokazywany na licznych wystawach i festiwalach, m.in. w Eindhoven, Tallinie, Kolonii, Gdyni i Łodzi.
 
www.magdagasiorowska.com

Na specjalności industrial design stawiamy na ludzi odważnych i pracowitych, fascynatów nowych technologii oraz innowacyjnych materiałów. Szkolimy projektantów, którzy przewartościują otaczającą nas rzeczywistość i stworzą jej lepszą wersję.

dr Krzysztof Kubasek
industrial design

Kadra

Naszą kadrę tworzą cenieni specjaliści-praktycy, którzy prowadzą zajęcia na podstawie własnych doświadczeń w pracy projektowej. To wybitni projektanci, łączący znajomość technologii z humanistyczną wrażliwością.

Anita Basińska

Kierownik Katedry Projektowania Uniwersytetu SWPS (School of Form)

Agnieszka Jacobson-Cielecka

Dyrektor programowa School of Form

Zuzanna Skalska

 Analityczka trendów w designie, biznesie i innowacjach

Mateusz Halawa

Kierownik zespołu nauk humanistycznych i społecznych

Projekty

Re-medium

Re_medium to filtry do oczyszczania wody słodkiej z substancji ropopochodnych, bakterii i metali ciężkich, za pomocą grzybów ligninolitycznych, czyli rozkładających ligninę. Ich grzybnia (mycelium) ma zdolność do pochłaniania zanieczyszczeń, rozkładania…

Robotyczne wyplatanie

Przez wieki przedmioty codziennego użytku, były wykonywane przez rzemieślników. Sposób ich wytwarzania nie zmieniał się ze względu na proces, wymagający ludzkiej dłoni i rozumienia materiału. Autorka próbuje przekroczyć tę barierę,…

The lick

Kolekcja lizawek, które zawierają minerały uzupełniające niedobory składników odżywczych u dzikich zwierząt, jest pretekstem do refleksji o relacji między ludźmi, materiałami, obiektami i zwierzętami. Jest też aktem uznania sprawczości natury.…

Uprzestrzennianie materiału: druk 3D geometrii płaskich robotem KUKA

Projekt eksperymentalny, którego celem jest nadanie tkaninie 3 wymiaru. Na naciągniętym nylonie ekstruder podłączony do ramienia robota Kuka drukuje geometryczne wzory. Nylon próbuje wrócić do swojego pierwotnego kształtu, a polipropylen…

Scoby

Czy łączenie natury i inżynierii może sprawić, że masowe produkowane rzeczy będą rosnąć? SCOBY (Symbiotic Culture Of Bacteria and Yeast) to materiał karmiony wyciągiem z odpadów rolniczych. Powstaje w wyniku…

Płynna myśl

Projekt bada właściwości wosku w technologii druku 3D. Jest to studium materiału, obserwacja relacji między mechanicznymi a naturalnymi zjawiskami zachodzącymi w procesie. Autorka, używając robota przemysłowego jako narzędzia i wody…

Optymalizacja rozkładu nacisku w leju protezy kończyny dolnej

Komfort psychiczny i fizyczny osób po amputacji kończyn dolnych to temat i wyzwanie, z którym zmierzyła się projektantka. Dzięki wywiadom z chirurgiem mikronaczyniowym, protetykami i osobami po amputacji oraz lekturze…

W równowadze

W jaki sposób możemy projektować równowagę? Projekt bada problemy wyważenia i statyczności przedmiotów, wiążąc je ze współczesnymi rozterkami związanymi z dominacją człowieka nad naturą. W procesie projektowania powstawały prototypy opisanych…

Onir. Diagnoza bezdechu sennego

Obturacyjny bezdech senny to zaburzenie stosunkowo często występujące i niezwykle groźne dla zdrowia i życia. Jak je skutecznie diagnozować? Z tym wyzwaniem zmierzył się projektant, budując urządzenie, które daje wyniki…

Venture joints

Autor proponuje system mebli tymczasowych, adresowanych do osób, które często zmieniają miejsce zamieszkania i nie przywiązują się do posiadanych przedmiotów, ale potrzebują rozwiązań do zorganizowania swoich rzeczy. System oparty jest…

Tactile brush

Codzienna rutyna składa się z wielu małych czynności, takich jak na przykład mycie zębów. Nie poświęcamy im wiele uwagi. Praca badawcza oraz wywiady z użytkownikami doprowadziły autorkę do konkluzji, że…

Sknocone

Współczesny sposób rozumienia świata przez człowieka zdominowany jest przez myślenie nieciągłymi blokami lub modułami, takimi jak prefabrykowane elementy budowlane czy podzespoły elektroniczne. A co gdyby myśleć ciągłą linią? Jej węzłami,…

Buraki Lab

Nie da się żyć, nie robiąc bałaganu, my jednak straciliśmy kontrolę nad produkcją przedmiotów, które nigdy nie ulegną degradacji. Współczesna kultura nazywana jest konsumpcyjną, a społeczeństwo określane mianem wyrzucającego. Autorkę…

Polska sztuka ludowa w języku nowych technologii

Podstawową inspiracją dla projektu było nawiązanie do tradycji haftu snutkowego, związanego z obszarem Wielkopolski.  Inspirując się zarówno odkrywaniem dawnego rzemiosła, poznawaniem możliwości oferowanych przez nowe technologie produkcyjne i materiałowe, jak…

IMMU

IMMU to projekt rękawa połączonego z niewielkim systemem pompowania. Odpowiada na na problem nieefektywnego krążenia limfy w organizmie człowieka, szczególnie u kobiet, po mastektomii. IMMU to system szczelnie zamkniętych komór…

Współpraca z biznesem

Skoda

Studenci zaprojektowali prototypy nowych produktów składających się z części przekazanego przez markę Škoda samochodu. Proces projektowy poprzedziła analiza potrzeb przyszłych użytkowników, badania nad samym przedmiotem i mechanizmami jego działania.

Amica

Studenci stanęli przed wyzwaniem: analizą potrzeb nietypowego użytkownika kuchni – robota przemysłowego KUKA. Zaprojektowali dla niego sprzęty kuchenne, przestrzeń oraz procesy tak, aby mógł komfortowo wykonywać pracę kucharza.

Morgan&Moller

Zadaniem studentów było zaprojektowanie przedmiotu o idealnych proporcjach, przy użyciu różnych materiałów i technologii, m.in. betonu. Studenci wykonali formy, a pracownicy fabryki – ich odlewy.

Dowiedz się więcej

Pracownie

Do dyspozycji studentów oddajemy specjalistyczne pracownie i warsztaty, wyposażone w najnowszy sprzęt. Tutaj studenci mogą realizować swoje projekty, także te wykraczające program studiów, oraz konsultować je z wykładowcami. Pracownie sa dostępne dla studentów w godzinach otwarcia szkoły i można korzystać z nich cały czas.

 

Program nauczania

Industrial design – tu robotyka społeczna przenika się z bioniką, projektowanie produktu jest wspierane przez ergonomię, a struktury materiałowe powstają dzięki parametrycznemu algorytmowi.

Nasi studenci zdobywają jedną z kluczowych umiejętności projektanta – potrafią pracować w zespole złożonym z osób o zróżnicowanych, ale uzupełniających się kompetencjach.

Pod okiem znakomitych projektantów uczą się łączyć technologiczną perfekcję z humanistyczną refleksją i plastyczną wrażliwością. 

Studenci realizują rzeczywiste projekty we współpracy z firmami zewnętrznymi, dzięki czemu są przygotowani do pracy w realnych warunkach, z klientem, który ma wymagania, ograniczenia i często subiektywne podejście do tematu.

Zdobyte doświadczenie w pracy projektowej oraz kontakty biznesowe nawiązane w trakcie studiów umożliwiają szybki start na rynku pracy.

Czego uczymy na industrial design?

  • Antropologia w projektowaniu
  • Bionika
  • Design management
  • Ergonomia
  • Filozofia w projektowaniu
  • Historia designu
  • Human centered design
  • Humanistyka i nauki społeczne w pracy dla rynku i dla społeczeństwa
  • Kod tworzywem projektanta
  • Materiał i struktura
  • Materiał i technologie
  • Mechanika i konstrukcja w projektowaniu
  • Metodyka projektowania
  • Modelowanie 3D
  • Open design
  • Podstawy Adobe
  • Podstawy AutoCAD
  • Podstawy mechaniki i konstrukcji
  • Podstawy Rhino
  • Portfolio
  • Praktyka zawodowa
  • Profil zawodowy: manifest projektanta
  • Projektowanie dla współczesności
  • Projektowanie komputerowe
  • Projektowanie parametryczne
  • Projektowanie produktu
  • Projektowanie systemu/struktury
  • Psychologia w projektowaniu
  • Robotyka
  • Robotyka społeczna
  • Rozwój osobisty i społeczny
  • Rysunek
  • Socjologia w projektowaniu
  • SolidWorks
  • Techniki prototypowania
  • Technologie ubieralne
  • Warsztat projektowy z biznesem

Sposób prowadzenia zajęć

Na zajęciach studenci pracują z najnowszymi technologiami, prowadzą odważne eksperymenty z materiałami i zdobywają mocną podbudowę teoretyczną  z zakresu nauk humanistycznych i społecznych.

Na podstawie konkretnych przykładów przechodzą cały proces projektowy – od koncepcji przez planowanie i prototypowanie aż do realizacji projektu. Zawsze badają kontekst produktu, rzeczywiste potrzeby odbiorców oraz analizują to, co zostało  już wcześniej zaprojektowane. Swoje projekty potrafią udokumentować i zaprezentować przedstawicielom biznesu.

Program studiów pozwala uczyć się od praktyków i na bieżąco weryfikować swoją wiedzę w zderzeniu z realnymi wyzwaniami biznesowymi.

Studiuj industrial design. Dowiedz się, jak obniżyć czesne o 50%, a nawet o 100%.

Dowiedz się więcej

 

Jak aplikować?

Portfolio

Przygotuj na spotkanie z nami materiały, które zaprezentują Ciebie jako przyszłego projektanta. Sprawdź, co powinno zawierać Twoje portfolio.


więcej o portfolio

Rejestracja

Zarejestruj się w naszym systemie rekrutacyjnym już teraz. Nie musisz czekać na wyniki egzaminów maturalnych. Rejestracja to Twój pierwszy, formalny krok, by zacząć studia w School of Form.

Krok 1 – Załóż konto kandydata, wypełniając formularz zgłoszeniowy.
Krok 2 – Aktywuj swoje konto poprzez link aktywacyjny wysłany na podany przez Ciebie adres e-mailowy.
Krok 3 – Zaloguj się na konto kandydata oraz uzupełnij wymagane dane w formularzu zgłoszeniowym.


więcej o rejestracji

Egzamin

Aby dostać się do School of Form, nie musisz zdać egzaminu z rysunku. Egzaminy do School of Form składają się z dwóch etapów: warsztatu rekrutacyjnego i rozmowy na podstawie portfolio. W pierwszym etapie diagnozujemy Twoje predyspozycje manualne, w drugim chcemy poznać Ciebie i Twoje prace. Sprawdź planowane terminy egzaminów.


więcej o egzaminie

Uzupełnienie dokumentów

Już po egzaminie? Na koniec trochę formalności. Sprawdź, jakie dokumenty musisz nam dostarczyć, by zostać studentem School of Form.


więcej o wymaganych dokumentach

Rekrutacja

ul. Głogowska 18
60-734 Poznań
(Pawilon 1 MTP, wejście bramą 11)

tel. 61 271 12 75 
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poniedziałek-piątek: 8.00 – 16.00

Uwaga! Komplet dokumentów możesz złożyć również w pozostałych kampusach Uniwersytetu SWPS - w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu lub w Sopocie. Sprawdź adresy biur rekrutacji w tych miastach: https://www.swps.pl/kontakt