Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

W ramach współpracy School of Form z biznesem, studenci 3-go roku domestic i industrial design towarzyszyli specjalistom IKEA w przebudowie działu Pokoju Dziennego w sklepie w Poznaniu. Zbadali też, jak obecnie wygląda przestrzeń życiowa poznańskich millenialsów (urodzonych między 1985 a 2000 rokiem) i wspólnie z IKEA zastanawiali się jak będzie wyglądała w przyszłości.

IKEA 11

Równolegle z zespołem IKEA studenci School of Form przeprowadzili serię wizyt w domach młodych poznaniaków, żeby poznać ich warunki życia. Powstało 55 portretów pokolenia tak zwanych millenialsów w ich własnych wnętrzach. Na podstawie zebranych materiałów odbył się warsztat, podczas którego specjaliści IKEA, studenci i wykładowcy School of Form oraz zaproszeni goście wspólnie analizowali zebrane obserwacje, starali określić się aktualne preferencje i przewidzieć trendy na najbliższe 30 lat. Wypracowane wspólnie wnioski posłużą zespołowi IKEA do opracowania strategii rozwoju działu Pokoju Dziennego i lepszego rozumienia jednej z kluczowych grup klientów. W School of Form materiał będzie wykorzystywany do zajęć z socjologii i może stawać się podstawą projektów dyplomowych nakierowanych na rozwiązywanie konkretnych problemów udokumentowanych w badaniach.

IKEA 21

IKEA 31

IKEA 41

School of Form – wyjątkowa szkoła projektowania

Filozofia School of Form skupia się na człowieku, potrzebach jednostki, społeczności oraz środowiska, w jakim żyjemy. Nasz unikatowy program nauczania, który łączy w sobie elementy projektowania oraz nauk humanistycznych i społecznych, został opracowany przez zespół ekspertów pod przewodnictwem Lidewij Edelkoort, która przez wiele lat pełniła funkcję dyrektor Design Academy Eindhoven, a dla nas była mentorką w początkowym okresie działania School of Form.

Pomagamy naszym studentom odkryć ich twórczy potencjał. Dodajemy im odwagi, by nie bali się marzyć. Uczymy ich, jak wcielać w życie nawet najbardziej fantastyczne pomysły i tworzyć podnoszące jakość życia produkty czy sztukę użytkową. Mając dostęp do naszych profesjonalnych pracowni, wyposażonych w najnowocześniejsze narzędzia, studenci uczą się nie tylko, jak projektować przedmioty, lecz także jak je wykonać, stosując różne technologie, i przygotować do procesu produkcyjnego. Studenci zdobywają również podstawowe kompetencje biznesowe i uczą się współpracy z partnerami biznesowymi. Gdy kończą studia z naszym dyplomem, są gotowi, by zmieniać świat na lepsze.

Założyciele

Lidewij Edelkoort

Prognosta trendów w designie

Zuzanna Skalska

 Analityczka trendów w designie, biznesie i innowacjach

Piotr Voelkel

Przedsiębiorca, współzałożyciel Uniwersytetu SWPS

Aktualności

Kadra

Jednym z kryteriów doboru wykładowców w School of Form jest ich aktywność zawodowa. Jedni projektują, wdrażają, realizują. Inni badają, opisują, publikują i wystawiają. Niektórzy wygrywają konkursy. Wśród nich jest już wielu naszych absolwentów.

Wojciech Dziedzic

Projektowanie mody i kostiumów

Anita Basińska

Pełnomocnik dziekana ds. praktyk

Agnieszka Jacobson-Cielecka

Dyrektor programowa School of Form, Dziekan Wydziału Projektowania Uniwersytetu SWPS

Jola Starzak

Koordynator kierunku wzornictwo

Nasi absolwenci

Wykształciliśmy już ponad 300 projektantów. Oto kilkoro z nich.

Małgorzata Piernik

UX designer

Obecnie pracuje jako UX designer w Accenture. Projektuje aplikacje B2C i B2B dla międzynarodowych klientów korporacyjnych, m.in. ze Szwajcarii, Włoch i Polski, dba orozwój młodszych UX designerów i współpracę z biznesem oraz deweloperami. Pierwsze kroki jako UX designer stawiała już  na drugim roku studiów w Software House w Poznaniu. W wolnym czasie publikuje eksperckie artykuły dotyczące user experience na blogach UX Planet oraz UX Collective.

Diligent

Właściciele marki modowej

Szymon Mrózek i Marta Pospieszna to właściciele marki Diligent oraz zwycięzcy pierwszej edycji Fresh Fashion Awards 2017. W nagrodę marka otrzymała 500 tys. złotych na kampanię promocyjną oraz sesję wizerunkową u Jana Kriwola. Jurorzy konkursu podkreślali, że Diligent zachwyciła ich niebywałą odwagą, indywidualizmem i oryginalnością.

www.diligentclothes.com

Damian Borejko

Projektant komunikacji

CEO w Brokat Studio. Zajmuje się projektowaniem komunikacji i interakcji. Realizuje przede wszystkim projekty wizualne: sesje zdjęciowe oraz wideo. Współpracował z takimi markami, jak: Audi, Skoda, Antmicro, Stihl. Na koncie ma także liczne projekty artystyczne zrealizowane m.in. dla Malta Festival Poznań i Short Waves Festival. Jego pasją jest film: już od pierwszych lat studiów pracował jako freelancer na planach filmowych, brał udział wsesjach zdjęciowych, kręcił teledyski. W pracy stawia na autentyczność i wzbudzanie emocji.

www.brokatstudio.pl