Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

MATERIA PROPORCJI – WSPÓŁPRACA Z MORGAN & MÖLLER

Celem edukacyjnym tematu „Materia Proporcji” było uwrażliwienie studentów II roku specjalności industrial design na zagadnienie proporcji, zwrócenie ich uwagi na wartości estetyczne materialnych obiektów – zarówno tych codziennego użytku, jak i ikon designu, a także organizmów żywych i wytworów natury. Studenci mieli za zadanie zaprojektować przedmiot o w ich ocenie idealnych proporcjach, przy użyciu różnych materiałów i technologii, m.in. betonu. W pracy z tym materiałem profesjonalną pomoc i konsultację zapewnił producent betonu architektonicznego Morgan & Möller. Specjaliści firmy wprowadzili studentów od strony teoretycznej w tajniki materiału i technologii. Następnie studenci wykonali formy, a pracownicy fabryki Morgan & Möller wykonali ich odlewy. Podczas trwania projektu studenci mieli okazję odwiedzić fabrykę betonu architektonicznego i uczestniczyć w przygotowaniu mieszanek oraz wykonać kolejne odlewy samodzielnie.

To fantastyczne, że mogliśmy podzielić się ze studentami naszą wiedzą i doświadczeniem oraz umożliwić im odlanie z betonu ich artystycznych wizji. Podczas warsztatów w naszej pracowni pomogliśmy młodym twórcom nadać fizyczną formę niematerialnym pomysłom i inspiracjom. Myślę, że cały ten proces był fascynujący zarówno dla studentów, jak i dla nas – mówi Michał Tobor zarządzający produkcją w fabryce Morgan & Möller.

Morgan Moller

Morgan Moller

Morgan Moller

Morgan Moller

Prowadzenie tematu:
Oskar Zięta, Dorota Kabała, Ewa Klekot, Monika Rosińska, Dawid Wiener

School of Form – wyjątkowa szkoła projektowania

Filozofia School of Form skupia się na człowieku, potrzebach jednostki, społeczności oraz środowiska, w jakim żyjemy. Nasz unikatowy program nauczania, który łączy w sobie elementy projektowania oraz nauk humanistycznych i społecznych, został opracowany przez zespół ekspertów pod przewodnictwem Lidewij Edelkoort, która przez wiele lat pełniła funkcję dyrektor Design Academy Eindhoven, a dla nas była mentorką w początkowym okresie działania School of Form.

Pomagamy naszym studentom odkryć ich twórczy potencjał. Dodajemy im odwagi, by nie bali się marzyć. Uczymy ich, jak wcielać w życie nawet najbardziej fantastyczne pomysły i tworzyć podnoszące jakość życia produkty czy sztukę użytkową. Mając dostęp do naszych profesjonalnych pracowni, wyposażonych w najnowocześniejsze narzędzia, studenci uczą się nie tylko, jak projektować przedmioty, lecz także jak je wykonać, stosując różne technologie, i przygotować do procesu produkcyjnego. Studenci zdobywają również podstawowe kompetencje biznesowe i uczą się współpracy z partnerami biznesowymi. Gdy kończą studia z naszym dyplomem, są gotowi, by zmieniać świat na lepsze.

Założyciele

Lidewij Edelkoort

Prognosta trendów w designie

Zuzanna Skalska

 Analityczka trendów w designie, biznesie i innowacjach

Piotr Voelkel

Przedsiębiorca, współzałożyciel Uniwersytetu SWPS

Aktualności

Kadra

Jednym z kryteriów doboru wykładowców w School of Form jest ich aktywność zawodowa. Jedni projektują, wdrażają, realizują. Inni badają, opisują, publikują i wystawiają. Niektórzy wygrywają konkursy. Wśród nich jest już wielu naszych absolwentów.

Wojciech Dziedzic

Projektowanie mody i kostiumów

Anita Basińska

Pełnomocnik dziekana ds. praktyk

Agnieszka Jacobson-Cielecka

Dyrektor programowa School of Form, Dziekan Wydziału Projektowania Uniwersytetu SWPS

Jola Starzak

Koordynator kierunku wzornictwo

Nasi absolwenci

Wykształciliśmy już ponad 300 projektantów. Oto kilkoro z nich.

Agata Kiedrowicz

Kurator, krytyk designu, wykładowca

Pracuje interdyscyplinarnie, na styku humanistyki, sztuki i designu. Szczególnie interesuje ją projektowanie dla zmysłów.

Sensoryczną wiedzę wykorzystuje we własnej praktyce. Wraz z Martą Szostek prowadzi studio projektowe SUPERGIRLS DO DESIGN, specjalizujące się w tworzeniu scenografii i doświadczeń kulinarnych. Stworzyła dwa autorskie zapachy w projekcie “Kuchenne sensorium”. Bada sensoryczne praktyki artystów i projektantów, publikując teksty i wywiady w branżowej prasie (m.in. Design Alive, KUKBUK, USTA, Newsweek Slow, FUTU, Monitor Magazine, TUU Magazyn, Notes Na 6 Tygodni/Bęc Zmiana) oraz w wydawnictwach naukowych.

Wykłada w School of Form, Akademii Sztuki w Szczecinie oraz Collegium da Vinci, gdzie kieruje studiami podyplomowymi z obszaru mody i nowych mediów. Współpracuje z projektantami, artystami, instytucjami kultury i sztuki.

Kuratorka wielu wystaw, m.in. „Polish Design Island”, „To czuć! Projektowanie dla zmysłów” pokazywanych m.in. na Arena Design 2017, w ramach konferencji TEDx “Senses”, podczas Vienna Design Week, Brussels Design September, Łódź Design Festival oraz w przy ambasadzie RP w Kopenhadze. Uważa, że dobry smak oznacza czułą i uważną postawę wobec ludzi i rzeczywistości.

Sonia Jaśkiewicz

Projektantka opakowań

Absolwentka specjalności Industrial Design (2018), jest twórczynią startupu Waste Lab. Eksploruje nowe zastosowania materiałów (zwłaszcza odpadów przemysłowych) oraz procesy produkcyjne przyjazne środowisku naturalnemu. Jej projekty były prezentowane m.in. podczas międzynarodowego konkursu dla młodych projektantów „make me!” na Łódź Design Festival, ponadto na Gdynia Design Days, Malta Festival, Arena Design, na pokazach w Sydney i Pekinie a także na wystawie w Londynie w Design Museum.

Sonia Włoszyńska, Zuzanna Sue Warszczyńska

imprm

Sonia Włoszyńska to absolwentka specjalności fashion design, na co dzień projektuje dla BIZUU, zdobywała doświadczenie w firmie Zimmermann w Sydney. Zuzanna Sue Warszczyńska jest absolwentką communication design, zajmuje się grafiką i projektuje wzory na tkaniny w BIZUU.

Sonia i Zuzanna zaczeły współpracować ze sobą już na studiach. Krótko potem zostały koleżankami z teamu projektowego BIZUU. Po ponad roku marzeń o stworzeniu wspólnie czegoś wyjątkowego, wiedziały nad czym chcą pracować. Zgłębiały wiedzę o ekologii i wpływie przemysłu odzieżowego na środowisko. Wiedziały, że w tej materii nie mogą iść na żadne kompromisy. Każdy z ich produktów musi być zgodny z zasadami mody etycznej. Jednocześnie chciały przełamywać stereotypy na temat ekologii w modzie. Chciały, aby kolekcja wizualnie różniła się od tego co jest dostępne w tym segmencie na rynku. Była bardziej radosna, kobieca. Był to długi, i bardzo wnikliwy proces projektowy obejmujący nie tylko projektowanie samych ubrań, ale także całej identyfikacji marki.

W połowie 2018 roku powstała pierwsza zrównoważona kolekcja imprm - "Summer Island Story".