Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

Wyzwaniem, przed jakim stanęli studenci III roku wzornictwa, było stworzenie koncepcji nowego sposobu prezentacji B2B dla dwóch podstawowych grup produktów: paneli podłogowych oraz płyt do produkcji mebli i aranżacji wnętrz marki Egger.

Projekt rozpoczął briefing w fabryce w Niemczech, który umożliwił poznanie zasobów firmy, procesu produkcji, portfolio produktów oraz aktualnego sposobu prezentacji oferty. Na kolejnym etapie prac studenci dokumentowali aktywność głównych konkurentów oraz przeprowadzili serię wywiadów w środowisku przedstawicieli handlowych oraz architektów. Wnioski z analiz przybrały formę kilkunastu koncepcji nowych form, treści i narzędzi prezentacji, które zostały omówione podczas interaktywnej sesji warsztatowej z udziałem specjalistów firmy EGGER. Wybrane idee – od modułowych rozwiązań ułatwiających pokazanie różnorodności asortymentu, poprzez angażujące odbiorców nowoczesne technologie, po multisensoryczne widowisko - przeszły do etapu prototypowania. Zakończeniem projektu było spotkanie ze specjalistami firm EGGER, w trakcie którego studenci prezentowali wpracowane koncepty strategiczne wraz z makietami i uzasadnieniem. 

 MG 9077

School of Form – wyjątkowa szkoła projektowania

Filozofia School of Form skupia się na człowieku, potrzebach jednostki, społeczności oraz środowiska, w jakim żyjemy. Nasz unikatowy program nauczania, który łączy w sobie elementy projektowania oraz nauk humanistycznych i społecznych, został opracowany przez zespół ekspertów pod przewodnictwem Lidewij Edelkoort, która przez wiele lat pełniła funkcję dyrektor Design Academy Eindhoven, a dla nas była mentorką w początkowym okresie działania School of Form.

Pomagamy naszym studentom odkryć ich twórczy potencjał. Dodajemy im odwagi, by nie bali się marzyć. Uczymy ich, jak wcielać w życie nawet najbardziej fantastyczne pomysły i tworzyć podnoszące jakość życia produkty czy sztukę użytkową. Mając dostęp do naszych profesjonalnych pracowni, wyposażonych w najnowocześniejsze narzędzia, studenci uczą się nie tylko, jak projektować przedmioty, lecz także jak je wykonać, stosując różne technologie, i przygotować do procesu produkcyjnego. Studenci zdobywają również podstawowe kompetencje biznesowe i uczą się współpracy z partnerami biznesowymi. Gdy kończą studia z naszym dyplomem, są gotowi, by zmieniać świat na lepsze.

Założyciele

Lidewij Edelkoort

Prognosta trendów w designie

Zuzanna Skalska

 Analityczka trendów w designie, biznesie i innowacjach

Piotr Voelkel

Przedsiębiorca, współzałożyciel Uniwersytetu SWPS

Aktualności

Kadra

Jednym z kryteriów doboru wykładowców w School of Form jest ich aktywność zawodowa. Jedni projektują, wdrażają, realizują. Inni badają, opisują, publikują i wystawiają. Niektórzy wygrywają konkursy. Wśród nich jest już wielu naszych absolwentów.

Wojciech Dziedzic

Projektowanie mody i kostiumów

Anita Basińska

Pełnomocnik dziekana ds. praktyk

Agnieszka Jacobson-Cielecka

Dyrektor programowa School of Form, Dziekan Wydziału Projektowania Uniwersytetu SWPS

Jola Starzak

Koordynator kierunku wzornictwo

Nasi absolwenci

Wykształciliśmy już ponad 300 projektantów. Oto kilkoro z nich.

Sonia Jaśkiewicz

Projektantka opakowań

Absolwentka specjalności Industrial Design (2018), jest twórczynią startupu Waste Lab. Eksploruje nowe zastosowania materiałów (zwłaszcza odpadów przemysłowych) oraz procesy produkcyjne przyjazne środowisku naturalnemu. Jej projekty były prezentowane m.in. podczas międzynarodowego konkursu dla młodych projektantów „make me!” na Łódź Design Festival, ponadto na Gdynia Design Days, Malta Festival, Arena Design, na pokazach w Sydney i Pekinie a także na wystawie w Londynie w Design Museum.

Hanna Pałczyńska

Visual Merchandiser

Obecnie pracuje jako specjalistka ds. wystawiennictwa i akcji komercyjnych w IKEA. Zajmuje się projektowaniem i aranżacją wnętrz w przestrzeniach sklepów. Projektuje także przestrzenie sezonowe, odpowiada za strefę networkingową i strefę spotkań dla festiwalowej publiczności na Gdynia Design Days. Niezwykle istotne jest dla niej rzemiosło; tworzy naczynia z porcelany, zajmuje się także stolarstwem – ostatnio zaprojektowała i wykonała między innymi komodę przeznaczoną do małych przestrzeni mieszkalnych. Interesuje się też trendwatchingiem.

Jej projekt edukacyjnej gry karcianej dla dzieci i młodzieży „Gratowóz” zdobył pierwsze miejsce w konkursie na gadżet ekologiczny, organizowanym w ramach kampanii edukacyjnej w Poznaniu i okolicach (2015).

Monika Burakowska

Projektantka UI/UX

Absolwentka communication design, związana z poznańską agencją interaktywną KREATIK. Swoją zawodową ścieżkę zaczynała jeszcze w trakcie studiów jako grafik, początkowo freelancer, następnie w firmie zajmującej się tworzeniem stron i pozycjonowaniem. Obecnie odpowiada za użyteczność projektowanych aplikacji i stron www. Ma doświadczenie zarówno w prowadzeniu badań potrzeb (wywiadów z konsumentami), obserwacji etnograficznych jak i testowaniu z użytkownikami gotowych aplikacji. Jest też certyfikowanym moderatorem Design Thinking - metody, która pozwala tworzyć nowe produkty i usługi w innowacyjny sposób. Pasjonują ją techniki i metodologie ułatwiające pracę kreatywną. Po studiach w SOF kontynuowała naukę na studiach podyplomowych z Product & Brand Management.

Pracowała nad projektami dla firm z branży IoT, FMCG, beauty, poligraficznej, budowlanej i wielu innych.