Jesteśmy częścią Uniwersytetu SWPS swps logo navbar 30 Przejdź do swps.pl

Torf Corporation Fabryka - Leków Sp. z o.o., właściciel marki tołpa, zwrociła się do studentów School of Form z wyzwaniem dotyczącym nawyków pielęgnacyjnych Polaków. Użytkownicy i potencjalni użytkownicy marki mają problem ze zorganizowaniem pielęgnacji – z doborem właściwych kosmetyków, przebiegiem pielęgnacji, organizowaniem przestrzeni, w której pielęgnacja się wydarza. Skutkiem są przeładowane kosmetykami łazienki, stojące latami na półkach przeterminowane kremy, odżywki, balsamy. Jednocześnie codzienna pielęgnacja nie przynosi zadowolenia.

Opracowane przez studentów SOF rozwiązania miały bazować na szkole pielęgnacji tołpa, umożliwiać jej wygodne wdrożenie, możliwe do zastosowania od zaraz i zachęcić do wdrażania zmian krok p kroku. Przede wszystkim miały oprzeć się o zaobserwowane potrzeby użytkowników.

Studenci pracowali w kilkuosobowych zespołach. Każdy z nich projektował dla jednej z czterech grup użytkowników: kobieta mieszkająca samodzielnie, mężczyzna mieszkający samodzielnie, para mieszkająca razem, rodzina z dziećmi.
Projekt rozpoczynał się od etapu badawczego, podczas którego zespoły, pod kierunkiem socjologa dokonały badań w terenie. Na podstawie podsumowania wyników i ich analizy zostały wypracowane koncepcje rozwiązań. Następnie pomysły, przedstawione w formie modeli ad-hoc zostały zweryfikowane z użytkownikami pod względem funkcjonalności. Wybrane w ten sposób projekty zostały dopracowane tak, by możliwe było ich wdrożenie oraz przedstawione w postaci prototypów. Efektem trwajacych przez cały semestr zajęć było 8 projektów gotowych do wdrożenia przez markę tołpa.

alan kozlowski

M Jasińska9 1

tolpa